Download de presentatie
GepubliceerdEsther Ten Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager
2
Wat is marketing? Alle activiteiten van een bedrijf, die tot doel hebben de wensen en behoeften van afnemers op een korte en lange termijn te bevredigen met als doel inkomen te verwerven. Marketing| Junior Accountmanager
3
Marketingvormen Marketing| Junior Accountmanager
4
Marketingomgeving De interne marketingomgeving bestaat uit onderneming en de afdelingen. De externe marketingomgeving bestaat uit klanten, concurrenten en distributeurs. Marketing| Junior Accountmanager
5
Marketingconcept Marketing| Junior Accountmanager
6
Vormen van marketing Er zijn verschillende vormen van marketing:
Actiemarketing Direct marketing Loyaliteitsmarketing Experience marketing Sociale marketing Virale marketing Neuromarketing Relatiemarketing Guerillamarketing Marketing| Junior Accountmanager
7
Actie marketing Actiemarketing is gericht op het op korte termijn beïnvloeden van het gedrag van de doelgroepen. Dit zijn bijvoorbeeld interactieve marketing, eventmarketing of marketing-pr. Marketing| Junior Accountmanager
8
Directe marketing Marketing| Junior Accountmanager
9
Loyaliteitsmarketing
De ondernemer probeert de loyaliteit van klanten te beïnvloeden of te verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan het sturen van kortingsbonnen bij een bestelling. Het doel is dat klanten: Meer (gaan) kopen Vaker terugkomen. Marketing| Junior Accountmanager
10
Experience marketing Deze marketing richt zich het creëren van belevenissen rondom de dienst of het product, zoals reclame of bijzondere herinneringen aan een aankoop. Marketing| Junior Accountmanager
11
Sociale marketing Sociale marketing is gericht op het bereiken van positieve maatschappelijke of sociale veranderen, bijvoorbeeld campagnes zoals de BOB. Marketing| Junior Accountmanager
12
Virale marketing Marketing| Junior Accountmanager
13
Neuro marketing Marketing| Junior Accountmanager
14
Relatiemarketing Bij relatiemarketing is een aanpak die erop gericht is een langdurige relatie met de klant in stand te houden, zoals het sturen van relatiegeschenken. Marketing| Junior Accountmanager
15
Guerrilla-marketing Bij deze marktingsvorm probeer je met beperkte middelen en weinig kosten een groot resultaat te behalen. Het doel is om zoveel mogelijk media-aandacht te krijgen. Marketing| Junior Accountmanager
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.