Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdGabriël Smet Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
1
DIGITAL ANALYTICS TOOLS
2
2 DIGITALE MEDIA - METEN
3
GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 3 DIGITALE MEDIA - METEN Een marketinginstrument, geen exact meetinstrument Minute to learn, lifetime to master Gratis
4
GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 4 DIGITALE MEDIA - METEN HELPT ONS -Oorsprong van bezoekers -Bezoekersgegevens -Bekeken pagina’s -Ondernomen acties
5
GOOGLE ANALYTICS WAT IS HET? 5 DIGITALE MEDIA - METEN MEET -Bezoekers meten -Bezoekers begrijpen -Website verbeteren -Campagnes verbeteren
6
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 6 DIGITALE MEDIA - METEN
7
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 7 DIGITALE MEDIA - METEN
8
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 8 DIGITALE MEDIA - METEN ga(‘send’, ‘pageview’); Hits Sessions Users
9
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 9 DIGITALE MEDIA - METEN HITS -Huidige pagina -Vorige pagina -Tijdstip -Speciale acties
10
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 10 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION Pageview Hit Event Hit Event Hit Pageview Hit Pageview Hit 30 mins Session starts Session ends Hits Sessions Users
11
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 11 DIGITALE MEDIA - METEN SESSION -Bron -Technische/demografische gegevens -Pagina’s/tijd op site
12
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 12 DIGITALE MEDIA - METEN Hits Sessions Users
13
GOOGLE ANALYTICS HOE WERKT HET? 13 DIGITALE MEDIA - METEN COOKIES -Nieuwe/terugkerende bezoeker -Originele bron -(Tijd sinds) laatste bezoek -Aantal bezoeken
14
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 14 DIGITALE MEDIA - METEN
15
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 15 DIGITALE MEDIA - METEN
16
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 16 DIGITALE MEDIA - METEN
17
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 17 DIGITALE MEDIA - METEN
18
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 18 DIGITALE MEDIA - METEN
19
GOOGLE ANALYTICS BASISFUNCTIONALITEITEN 19 DIGITALE MEDIA - METEN
20
WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 20 DIGITALE MEDIA - METEN
21
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 21 DIGITALE MEDIA - METEN
22
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 22 DIGITALE MEDIA - METEN
23
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 23 DIGITALE MEDIA - METEN
24
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 24 DIGITALE MEDIA - METEN
25
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 25 DIGITALE MEDIA - METEN
26
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 26 DIGITALE MEDIA - METEN
27
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 27 DIGITALE MEDIA - METEN
28
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 28 DIGITALE MEDIA - METEN
29
GOOGLE ANALYTICS WIE ZIJN MIJN BEZOEKERS? 29 DIGITALE MEDIA - METEN
30
HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 30 DIGITALE MEDIA - METEN
31
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 31 DIGITALE MEDIA - METEN
32
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 32 DIGITALE MEDIA - METEN REFERRAL -Verwijzende website -Website URL -Pagina met link -Banners zonder campagne gegevens
33
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 33 DIGITALE MEDIA - METEN ORGANIC SEARCH -Zoekmachines -Gratis resultaten -Niet gelinkte Adwords Account -Niet getagde zoekmachineadvertenties
34
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 34 DIGITALE MEDIA - METEN PAID SEARCH -Zoekmachines -Google Adwords Advertenties -Getagde zoekmachineadvertenties
35
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 35 DIGITALE MEDIA - METEN CAMPAIGNS -Banners -Nieuwsbrieven -Tags toevoegen aan links -URL builder http://www.arteveldehogeschool.be http://www.arteveldehogeschool.be/?utm_campaign=nieuwsbrief- februari&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email
36
GOOGLE ANALYTICS HOE KOMEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 36 DIGITALE MEDIA - METEN DIRECT -Manuele URL ingave -Bookmark -Link in mail/programma -Geen bron beschikbaar
37
WAT DOEN DE BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 37 DIGITALE MEDIA - METEN
38
GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 38 DIGITALE MEDIA - METEN
39
GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 39 DIGITALE MEDIA - METEN
40
GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 40 DIGITALE MEDIA - METEN
41
GOOGLE ANALYTICS WAT DOEN BEZOEKERS OP MIJN WEBSITE? 41 DIGITALE MEDIA - METEN
42
ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 42 DIGITALE MEDIA - METEN
43
GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 43 DIGITALE MEDIA - METEN CONVERSIES -Contactformulier -Offerteaanvraag -Inschrijving nieuwsbrief -Registratie -Specifieke pagina -Event -Tijd op website -Aantal bekeken pagina’s
44
GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 44 DIGITALE MEDIA - METEN
45
GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 45 DIGITALE MEDIA - METEN
46
GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 46 DIGITALE MEDIA - METEN
47
GOOGLE ANALYTICS ZIJN DE BEZOEKERS SUCCESVOL? 47 DIGITALE MEDIA - METEN
48
48 DIGITALE MEDIA - METEN
49
FACEBOOK HOE WERKT HET? 49 DIGITALE MEDIA - METEN
50
FACEBOOK HOE WERKT HET? 50 DIGITALE MEDIA - METEN
51
FACEBOOK HOE WERKT HET? 51 DIGITALE MEDIA - METEN
52
FACEBOOK HOE WERKT HET? 52 DIGITALE MEDIA - METEN
53
FACEBOOK HOE WERKT HET? 53 DIGITALE MEDIA - METEN
54
FACEBOOK HOE WERKT HET? 54 DIGITALE MEDIA - METEN
55
FACEBOOK HOE WERKT HET? 55 DIGITALE MEDIA - METEN
56
FACEBOOK HOE WERKT HET? 56 DIGITALE MEDIA - METEN
57
FACEBOOK HOE WERKT HET? 57 DIGITALE MEDIA - METEN
58
FACEBOOK HOE WERKT HET? 58 DIGITALE MEDIA - METEN
59
FACEBOOK HOE WERKT HET? 59 DIGITALE MEDIA - METEN
60
FACEBOOK HOE WERKT HET? 60 DIGITALE MEDIA - METEN
61
FACEBOOK HOE WERKT HET? 61 DIGITALE MEDIA - METEN
62
FACEBOOK HOE WERKT HET? 62 DIGITALE MEDIA - METEN
63
FACEBOOK HOE WERKT HET? 63 DIGITALE MEDIA - METEN
64
FACEBOOK HOE WERKT HET? 64 DIGITALE MEDIA - METEN
65
FACEBOOK HOE WERKT HET? 65 DIGITALE MEDIA - METEN
66
FACEBOOK HOE WERKT HET? 66 DIGITALE MEDIA - METEN
67
FACEBOOK HOE WERKT HET? 67 DIGITALE MEDIA - METEN
68
68 DIGITALE MEDIA - METEN
69
TWITTER TWITTER ANALYTICS 69 DIGITALE MEDIA - METEN TWEETACTIVITEIT: aantal weergaven en interacties - Wees alert wanneer je tweet: welke dagen en uren genereren de meeste interacties? - Analyseer de frequentie van je tweets en leer eruit. - Kom te weten wat werkt en wat niet: wat is de ideale de lengte of call to actions van je tweets ? hoe best hyperlinks en foto’s inzetten? Ect.
70
TWITTER TWITTER ANALYTICS 70 DIGITALE MEDIA - METEN
71
TWITTER TWITTER ANALYTICS 71 DIGITALE MEDIA - METEN VOLGERS: evolutie van het aantal volgers, hun interesses, waar wonen ze, geslacht, wie volgen ze nog? - Sluit dit aan met je doelgroep? Moet je de tweets aanpassen? - Komt hun geografische spreiding overeen met je doelen? - Krijg een beeld van de concurrentie.
72
TWITTER TWITTER ANALYTICS 72 DIGITALE MEDIA - METEN
73
TWITTER TWITTER ANALYTICS 73 DIGITALE MEDIA - METEN
74
TWITTER ANDERE TOOLS 74 DIGITALE MEDIA - METEN TweepsMap Die je een gedetailleerd overzicht geeft van de locatie van je volgers. Het geeft je onder meer ook een info over je niet-actieve twitter volgers; SocialBro Uitgerust met een degelijke analytics dashboard en een aantal interessante tools zoals ‘best time to tweet’.
75
75 DIGITALE MEDIA - METEN
76
YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 76 DIGITALE MEDIA - METEN KIJKERSPUBLIEK - Weet wie je kijkers zijn. - Ontdek hoe je video’s gevonden worden. - Weet waarom kijkers komen en gaan. - Weet hoeveel video’s elke kijker bekijkt.
77
YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 77 DIGITALE MEDIA - METEN BETROKKENHEID - Weet waarom kijkers zich abonneren. - Weet hoe effectief je aantekeningen zijn. - Weet hoe je fans op je video’s reageren.
78
YOUTUBE YOUTUBE ANALYTICS 78 DIGITALE MEDIA - METEN
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.