Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdKurt Jacobs Laatst gewijzigd meer dan 9 jaar geleden
2
Goede Mavo Uitstekende examenresultaten Hoge score voor rekenen Goede basisopleiding met persoonlijke begeleiding Prima sfeer en veel aandacht
3
Gevarieerd onderwijs Basisvakken (wiskunde tot en met klas 3 verplicht) Accent op Taal en Rekenen (apart vak) Hooghe C (alleen in brugklas) Aandacht voor kunst en cultuur. Beeldende vormgeving als mogelijk examenvak en een ruime parascholaire keuze zoals: licht en geluid, toneel, zang, dans Werkstages in leerjaar 2&3 Burgerschapsstages in leerjaar 2&3 Jaarlijkse sportactiviteit (survival, indoorskiën) Vierdaagse Londenreis in leerjaar 4 Plus….
4
Technologisch Design 1 Uniek nieuw vak binnen de M en MH-stroom waarbij gewerkt wordt in projecten 5 uur in de week (door samenwerking techniek en beeldende vormgeving) Aantrekkelijk voor iedere leerling
5
Technologisch Design 2 In leerjaar 1 en 2 een verplicht vak, in de bovenbouw een keuzemodule Producten leren maken die echt werken, die er goed uitzien, die verkocht kunnen worden, producten waar mensen blij mee zijn en waar de leerling trots op is!
6
Waarom? Het is de hoogste tijd dat ook onze M(H)leerling een vak in handen heeft waarin hij zijn talent kwijt kan. Het heeft veel weg van het Technasium, maar het is uniek, expressiever en specifiek voor de M-stroom Leerlingen leren veel bij dit vak, er is aandacht voor vaardigheden als Onderzoeken, Ontwerpen, Ondernemen, Organiseren en Overbrengen
7
Waarom? De aansluiting met het Technasium is goed voor de leerlingen die alsnog op Havo instromen De aansluiting op vooral de technische en/of creatieve opleidingen van het Mbo is goed Er is (toekomstgericht) veel vraag naar specialisten binnen het brede vakgebied Technologisch Design
8
Andre Kuipers, astronaut Onderwijs 2032, Andre Kuipers https://www.youtube.com/watch?v=EPcKU8XkVls
9
Opbouw van een project 1 1.Leerlingen verkennen een onderwerp goed met als opdracht een product te maken voor een klant/opdrachtgever 2.Leerlingen doen onderzoek naar behoefte (is het echt nodig?) en budget (is het betaalbaar?) 3.Leerlingen maken een ontwerp dat werkt, maar ook aantrekkelijk, toegestaan en verkoopbaar is
10
Opbouw van een project 2 4.Leerlingen bouwen een prototype en presenteren het 5. Het resultaat wordt verbeterd 6. Leerlingen kijken terug op het project; wat hebben we gedaan?, wat doen we volgende keer anders? en wat moeten we daarvoor leren?
11
Een voorbeeld Een bushalte op station Amersfoort Welke behoeften hebben de gebruikers? -Beschutting tegen kou en regen -Afleiding bij het wachten -Veiligheid -Prettig contact met omstanders
12
Een brainstorm Mogelijke uitkomsten: Verwarmde ramen in het wachthokje? Wiebelende objecten om mee te spelen of om muziek mee te maken? Groot scherm en geluid via de mobiele telefoon? Paal met een paniekknop?
13
Inspiratie hHappy stairs https://www.youtube.com/watch?v=51_kt57WihM
14
Nog meer inspiratie
15
Doorstroom Havo of Mbo? Goede voorbereiding op een succesvolle doorstroom naar onze eigen Havo in alle profielen Intensieve samenwerking met het Mbo -Geeft een voorsprong waardoor een Mbo sneller en beter doorlopen kan worden -Met een goed Mbo-diploma kan de instroom in het Hbo een logisch vervolg zijn
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.