De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: 01-10-2014 Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: 01-10-2014 Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten."— Transcript van de presentatie:

1 Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: 01-10-2014 Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten en werkafspraken bij een werkgever kunt vastleggen. Navigeren Je kunt navigeren door gebruik te maken van de aanwijzingen op het scherm en de navigatiebalk boven het scherm: volgende vorige home Klik nu op ‘start’

2 Nadat je bent ingelogd in WBS zie je meteen je eigen dashboard. Je gaat afspraken vastleggen bij werkgever ‘Kip en ei’. Je gaat de afspraken registreren vanuit het dashboard van deze werkgever. Klik op ‘Werkgever’.

3 Je gaat de werkgever zoeken via ‘Postcode’. Klik in het witte vak achter ‘Postcode’

4 Je hebt ‘6039RK’. Klik nu op ‘Zoeken’.

5 Wat valt je op? Dat betekent dat deze werkgever 2 keer als werkgever geregistreerd staat in WBS. Dat is niet de bedoeling en je zult dit moeten opschonen. Dat leer je niet in deze demo. Klik op bij de eerste werkgever.

6 Je ziet het dashboard van de werkgever. Is dit een groot bedrijf? Je gaat een contactmoment vastleggen. Klik hiervoor op onder ‘Contactmomenten’ achter ‘Datum contact’.

7 Zie je welke gegevens je kunt vastleggen bij de registratie van een contactmoment. Zie je ook welke onderdelen verplicht zijn? Klik op achter het vak bij ‘Type’.

8 Bekijk de mogelijkheden bij ‘Type’ van het contactmoment. Je kiest voor ‘Informatie en advies’. In deze demo klik je op ‘Informatie en advies’.

9 Informatie en advies is gekozen. Klik in deze demo op

10 Zie je wat er verkeerd is gegaan? In plaats van het invullen van de overige onderdelen heb je gekozen voor ‘Opslaan’. Klik in deze demo op

11 Je hebt de overige gegevens ingevuld. Controleer de ingevulde gegevens. Klik daarna op ‘Opslaan’.

12 Zie je dat het contactmoment geregistreerd is? Welke onderdelen zijn zichtbaar in het dashboard? Je gaat het volgende contactmoment vastleggen. Klik hiervoor op

13 Je ziet de pop-up voor het vastleggen van de gegevens. Klik op achter het vak bij ‘Type’.

14 Je kiest in dit contactmoment voor het type ‘Bemiddeling’. Klik in deze demo op ‘Bemiddeling’.

15 Je hebt het keuzevak achter ‘Subtype’ geopend. Zie je welke onderwerpen bij ‘Subtype’ te kiezen zijn? Kies voor ‘Vacaturebehandeling’ door hierop te klikken.

16 Zie je wat je bij kanaal kunt invullen? Kies in deze demo voor ‘Bedrijfsbezoek’ door er op te klikken.

17 Bekijk de gegevens die je het ingevuld. Klik nu op ‘Opslaan’.

18 Zie je dat het nieuwe contactmoment is toegevoegd? Klik daarna op om het volgende contactmoment vast te leggen.

19 De pop-up voor het vastleggen van het volgende contactmoment is weer zichtbaar. Klik in deze demo op

20 Als ‘Type’ heb je ‘Bemiddeling’ gekozen. Zie je welke keuzes er zijn bij ‘Subtype’. Klik op ‘Vacaturebehandeling’.

21 Je hebt ‘Kanaal’, ‘Onderwerp’ en de ‘Datum contact’ ingevuld. Bij de datum heb je ervoor gekozen om deze handmatig in te vullen. De zichtbare kalender klopt dus niet met de datum. Kloppen de gegevens? Klik nu op

22 Je hebt de overige gegevens ingevuld. Zie je hoeveel tekens je nog over hebt bij ‘Omschrijving’? Klik nu op ‘Opslaan’.

23 Zie je dat het contactmoment van 22-12-2014 ook is vastgelegd. Je gaat nu een werkafspraak registreren. Zie je ‘Werkafspraken’ staan aan de linkerkant onder ‘Info’? Klik op ‘Werkafspraken (0)’.

24 Je ziet het scherm voor het vastleggen van de werkafspraken. Bekijk de onderwerpen voor de werkafspraken. In deze demo kies je voor de werkafspraak ‘Over dienstverlening WSP’ om vast te leggen dat de werkgever 2 keer per jaar een vaste afspraak wil. Klik hiervoor achter ‘Over dienstverlening WSP’.

25 Zie je wat je hebt vastgelegd bij deze werkafspraak? Klik in deze demo op

26 Zie je dat achter ‘Werkafspraken’ de ‘1’ staan? Dat betekent dat er met de werkgever 1 werkafspraak gemaakt is. In deze demo klik je op voor het vastleggen van het volgende contactmoment.

27 De pop-up is verschenen. Klik op

28 Je hebt de gegevens vastgelegd. Zie je in de pop-up ‘E-mail sturen’ staan? Je gaat een e-mail sturen dus klik op het ‘bolletje’ voor ‘Ja’.

29 Het e-mailadres van de werkgever is al ingevuld omdat deze gegevens bij de basisgegevens van de werkgever vermeld staan. Je hebt het onderwerp ingevuld. Je gaat verder met het bericht. Klik in het vak onder ‘Omschrijving’.

30 Je hebt de e-mail klaar. Zie je hoeveel tekens je nog zou kunnen gebruiken? Dit is het einde van deze demo. Wil je de demo nog een keer doorlopen klik dan op Wil je dat niet klik dan op ‘Esc’ op je toetsenbord.


Download ppt "Klikdemo: CRM maken van contactmomenten en werkafspraken Versie: 01-10-2014 Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je contactmomenten."

Verwante presentaties


Ads door Google