De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg

Verwante presentaties


Presentatie over: "Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg"— Transcript van de presentatie:

1 Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg

2 Doelen van de startbijeenkomst
Deelnemers begrijpen de opzet van het leertraject en hun taak hierin Deelnemers kunnen overweg met de e-modules die zij toegestuurd gaan krijgen Deelnemers worden enthousiast en gemotiveerd om met het thema Gastvrijheid aan de slag te gaan.

3 Programma 14.00 uur Inleiding en voorstelronde uur Uitslag nulmeting uur Formuleren einddoelen uur Gepland verloop leertraject en presentatie e-leeromgeving uur Resterende vragen en afsluitende ronde uur Sluiting

4 Basisprincipes van Gastvrijheid
Starten vanuit de behoeften en waarden van mensen Hoe kunnen mensen een waarde-vol leven leiden? Ieder mens is anders en heeft een andere behoefte aan ondersteuning Aansluiten bij gezonde deel in de mens

5 Nulmeting Vragenlijst voor medewerkers en vragenlijst voor familie
Vragenlijsten bestaan uit …vragen voor familie / vrienden en …vragen voor medewerkers. Hoe Gastvrij vindt ieder de organisatie en hoe tevreden men is over hoe het nu gaat? Aan het einde van het traject, over een jaar, doen we dezelfde meting nog een keer om de vooruitgang te meten.

6 Opmerkelijke uitkomsten nulmeting familie
.. Mensen zegden medewerking toe .. Mensen hebben de vragenlijst ingevuld Over het algemeen … vindt men Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen:…. Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…

7 Vervolg uitkomsten nulmeting familie
Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen:… Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …

8 Rapportage uit Leerstation Zorg
Uit de nulmeting voorbeeld Rapportage uit Leerstation Zorg Het moet duidelijk zijn voor familieleden waar ze terecht kunnen met vragen en/of opmerkingen. De medewerkers geven aan dat vooral de gastvrouwen hierin beperkingen ervaren. Zij krijgen vragen en weten niet wat te antwoorden. Wat doen we hier mee?

9 Opmerkelijke uitkomsten nulmeting medewerkers
De vragenlijst is uitgezet naar … medewerkers, hiervan zijn er … ingevuld. De medewerkers … Specifieke informatie … Uitschieters naar ‘zeer tevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘zeer belangrijk’ betreffen:…

10 Vervolg uitkomsten nulmeting medewerkers
Uitschieters naar ‘ontevreden’ betreffen: … Uitschieters naar ‘onbelangrijk’ betreffen:… Over het algemeen… vindt men Specifieke opmerkingen … Kortom: …

11 Doelen: gastvrij in de zorg
SMART is specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden. Voorbeeld: Een nieuwe bewoner krijgt de eerste dag een bosje bloemen op zijn kamer.

12 Planning traject (naam van de afdeling)
Datum Tijd Activiteit Waar 12-14 oktober Maken e-module 1 Ma 31 oktober 1e groepstraining (locatie) 1-20 november Maken e-model 2 Wo 30 november 2e groepstraining 6-26 februari Maken e-module 3 Wo 7 maart 3e groepstraining 26 april Slotbijeenkomst

13 Tot slot / demonstratie modules
Kloppen de adressen? Na een vraag krijg je feedback: goed, fout, uw score is….. Goed of fout is niet zo belangrijk: wat vind je ervan? Maak aantekeningen tijdens het maken van de modules en neem je opmerkingen mee. ( bij het maken van de modules via de website) Je kunt je scores nakijken en de vragen terugzien. (als de modules in een ELO staan.

14 Bedankt voor je aandacht en veel plezier tijdens het traject
Gastvrij in de zorg Gastvrij in de zorg


Download ppt "Welkom bij de startbijeenkomst van het leertraject Gastvrij in de Zorg"

Verwante presentaties


Ads door Google