De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.

Verwante presentaties


Presentatie over: "De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012."— Transcript van de presentatie:

1 De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012

2 De Context Internet: beschikbaarheid van informatie Sociale media en grotere macht consument Leugens, cynisme en wantrouwen complexiteit en snelheid generatie Y

3 Alles kan publiek worden

4

5

6 Transparantie is een keuze

7 “Maak zoveel mogelijk overheidsinformatie actief openbaar zodat iedereen zich een eigen oordeel kan vormen over bestuurlijke aangelegenheden.” “Lever die informatie zo aan dat die goed toegankelijk is.” Ombudsman kritiseert gebrek aan transparantie overheid

8 Transparant: zichtbaar, open en toegankelijk Een vrije uitwisseling van informatie: cruciale informatie belandt op het juiste moment en om de juiste reden bij de juiste persoon

9 De schaduwkanten Vertrouwelijkheid en privacy Angst om Controle te verliezen Kwetsbaarheid van bedrijfsgevoelige informatie Mogelijke devaluatie van expertise

10 Wat levert het op? vertrouwen zelfstandige medewerkers acceptatie en eigenaarschap correctie en daardoor betere informatie sneller/flexibeler/effectiever handelen

11 Hoe ziet een transparante organisatie eruit?

12 Opvattingen & overtuigingen What you give is what you get Eerlijk duurt het langst Wij hebben niet alle antwoorden

13 Je kunt alleen transparant zijn als je niets te verbergen hebt

14 Open & transparante cultuur

15 Vrije informatiestroom

16

17 Interne transparantie totstandkoming van besluiten financiële situatie benoemingen en beloningen rechtstreekse communicatie

18 Transparantie in prestaties

19 WholeFoods Market: ‘no secrets’

20 Transparantie voor klanten Toegankelijkheid website en gebouw Leesbaarheid brieven en facturen

21

22

23 Open voor feedback & co-creatie

24 Transparante medewerkers toegankelijk voor klanten open voor feedback zichtbaar met hun talent en expertise gebruiken vele communicatiemiddelen

25 Communicatieve Zelfsturing : laten zien waar je mee bezig bent en anderen laten participeren

26 Transparante leiders Zichtbaar toegankelijk & benaderbaar oprecht en eenduidig in communicatie geïnteresseerd

27 Implicaties Aanpassen schriftelijke informatie IT systemen aanpassen Leren omgaan met directe feedback een nieuwe etiquette ontwikkelen


Download ppt "De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012."

Verwante presentaties


Ads door Google