De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Leerinhouden geschiedenis

Verwante presentaties


Presentatie over: "Leerinhouden geschiedenis"— Transcript van de presentatie:

1 Leerinhouden geschiedenis
1ste/2de/3de graad

2 1ste graad OUDHEID - 1ste jaar (1u): Oudste Tijden + een oude sedentaire beschaving - 2de jaar (2 u): Grieks-Romeinse Oudheid BENADERING Referentiekaders Probleemvelden initiatie denk- en speurwerk

3 2de graad aso + kso (2u) WESTERSE SAMENLEVING, ca. 500-ca. 1800
Eenheidsbenadering - probleemvelden uit 3 domeinen - minstens 1 gevallenstudie (3de jaar ME, 4de jaar NT) - algemeen referentiekader 3de jaar: 5de-15de eeuw; 4de jaar: ca ca. 1800 - elk jaar: minstens 2 probleemvelden uit elk van de 3 domeinen - elk jaar: minstens 1 gevallenstudie - elk jaar: minstens 1 doorloper - elk jaar: algemeen referentiekader - specifiek referentiekader per domein

4 2de graad tso + kso (1u) WESTERSE SAMENLEVING, ca. 500-ca. 1800
Elk jaar: - algemeen referentiekader - specifiek referentiekader van het ancien régime minstens 3 gevallenstudies: - synchronische uitwerking - diachronische uitwerking

5 3de graad aso + kso (2u) 19de-20ste EEUW
5de jaar: grote ontwikkelingslijnen ca – ca. 1945 6de jaar: grote ontwikkelingslijnen ca – heden + elk jaar: - minstens 2 gevallenstudies - minstens 1 doorloper (probleemveld) - 1 niet-westerse samenleving - algemeen referentiekader

6 3de graad tso + kso (1u) 19de – 20ste EEUW In elk jaar:
- algemeen referentiekader - grote krachtlijnen 19de-20ste eeuw - gevallenstudies (de 3 domeinen komen aan bod) - probleemstellend - bij voorkeur: onderzoekend leren, zelfwerkzaamheid - synchrone en diachrone benadering - actualisering


Download ppt "Leerinhouden geschiedenis"

Verwante presentaties


Ads door Google