Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdFrans Abbink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
railAlert Jaarrapport Veiligheidsdashboard Samenvatting 2012
2
Juli 2013 railAlert 2012 Betrouwbaarheid gegevens Geen reactie aangeschreven organisaties Onvolledige en onjuiste info in database gezet Dit heeft effect op de betrouwbaarheid van de analyses 2012: 635 incidenten Ongevallen met verzuim 62 (2011: 101) IF rate (IF rate spooraannemers gedaald (van 10,45 naar 6,43). Grootste deel: verzwikken, vallen en snijden) Ongevallen zonder verzuim 87 (2011: 127) Ongevallen met schade 93 (2011: 84) Gevaarlijke situaties 393 (2011: 319)
3
Juli 2013 railAlert 2012 Procedures Omgevingsfactoren Communicatie Organisatie Training en Opleiding
4
Juli 2013 railAlert 2012 Bijna aanrijdingen 2012 Bewust afwijken van procedures 94 (2011: 79) Te weinig informatie en directe oorzaak is niet te bepalen en meerdere categorieën mogelijk 42 (2011: 26) Verkeerd plaatsen ZKL 31 (2011: 19)
5
Juli 2013 railAlert 2012 Electrocutiegevaar 75 incidenten (2011 en 2012) Onbedoeld raken bovenleiding (20 waarvan 13 keer met KROL) Onvolledige en onjuiste info in database gezet Onjuiste SL Afwijken van procedures Kiezen voor (onveilige Workaround) als gevolg van Werkdruk en omslachtige maatregelen Kabels, vrijmaken, (ver)leggen en vaststellen ligging Werkvoorbereiding (wat en waar)
6
Juli 2013 railAlert 2012 Aanrijdgevaar Onterecht in ID/PVR (mens en/of materieel onbewust in ID spoor (Quick win is zichtbare begrenzing) Ontoereikende voorbereiding (veel risico’s vergeten of als standaard gezien). Aandacht voor werkvoorbereiding en Opleiding & Training. Geen gestandaardiseerde werkwijzen Ontoereikende middelen (verkeerd toepassen ZKL of defecte ZKL). Is ZKL nog wel een geschikt middel?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.