Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Evenementencommissie RCU Zwolle
2
Even voorstellen
3
Begin en werving Commissie opgestart door huidige coördinator in 2010
Werving leden via vrijwilligerscentrale en website Ad-hoc vrijwilligers
4
Wat houdt lid van evenementencommissie in?
Vrijwilliger Gemiddeld 8 uur per maand Staat achter visie UNICEF Bedenken, organiseren en uitvoeren evenementen Marketing en PR Fondsenwerving Flexibel in eigen inbreng
5
Achtergrond leden Enthousiaste vrijwilligers
Verschillende leeftijden, achtergronden en vaardigheden Netwerk
6
Wat doen we? We organiseren evenementen en activiteiten om:
Fondsen voor UNICEF te werven De naamsbekendheid van UNICEF in onze RCU te vergroten Hoe doen we dat? Door aan te sluiten bij bestaande evenementen Door zelfstandig evenementen te organiseren Een aantal voorbeelden op een rij…
7
UNICEF Stadshagen Run Opbrengst: € 1.750,-
8
Zwolle Culinair Opbrengst: € 2.000,-
9
Benefietdiner Opbrengst: € 2.700,-
10
HighTea Opbrengst: € 1.100,-
11
Kinderkunst Opbrengst: € 700,-
12
Benefietconcert Opbrengst: € 2.000,-
13
Hoe gaan we te werk als evenementencommissie?
1x per jaar brainstormsessie Iedere 6 weken vergadering met hele commissie Regelmatig contact In projectgroepen werken Ogen open houden voor mogelijke projecten
14
Hoe gaan we te werk per project?
Samenstellen projectgroep Vergaderen Projectplan schrijven Aan de slag: taken verdelen Regelmatig overleg Draaiboek voor organisatie op de dag zelf Evaluatie
15
Hoe ziet een projectplan eruit?
Doelstelling Verwachte opbrengsten en verwachte kosten Doelgroep Wanneer & Waar Programma Marketing PR-plan Sponsorplan Planning
16
Tips & Trics Alles begint met goede en enthousiaste vrijwilligers
Eigen netwerk Sponsoring: juiste partijen benaderen PR: contacten onderhouden Social Media inzetten Gebruik lokale activiteitenkalenders Maak een ruime planning Evenementen voor diverse doelgroepen
17
Wat hebben we inmiddels geleerd?
Sponsoren gericht benaderen Sponsoren beperkt incalculeren Deelname evenementen uit eigen netwerk Voorwaarden vastleggen derden Bijverkoop Beter onderzoek naar slagingspercentage Tijdige planning marketing en verkoop Go no-go moment bepalen Goede kosten-baten analyse maken Logistieke planning
18
Toekomstdoelen Meer deelname buiten netwerk
Een goed business event organiseren Meer samenwerking met omliggende evenementencommissies Groeien met leden en opbrengsten Evenementen op herhaling
19
Trots! UNICEF Deelnemers en donateurs Op onze leden
Veel op eigen kracht Groeien Jullie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.