De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Kwantitatief onderzoek

Verwante presentaties


Presentatie over: "Kwantitatief onderzoek"— Transcript van de presentatie:

1 Kwantitatief onderzoek
Onderzoek voor Marof

2 Soorten onderzoeksmethoden
Survey Schriftelijk onderzoek (enquête) Face to face onderzoek Telefonisch onderzoek Online onderzoek Panelenquête Secundaire anlyse Experiment Monitor Objectives for instruction and expected results and/or skills developed from learning.

3 Voor en nadelen Schriftelijk onderzoek
voordelen nadelen Weinig sociaal wenselijke antwoorden Lange enquête mogelijk Input van meerdere personen mogelijk bij het invullen Respondent kan op een zelf gekozen tijd en in eigen tempo de enquête invullen. Geen controle op volgorde van invullen Verduidelijking van vragen is niet mogelijk Doorvragen is niet mogelijk Doorverwijzingen moeten eenvoudig gebeuren Geen inzicht in non-respons Geen ruimte voor spontaniteit. Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

4 Voor en nadelen face to face onderzoek
voordelen nadelen Gemakkelijk beeld en geluid aan het enquête toevoegen Hulp bij onduidelijkheid mogelijk Beïnvloeding respondent mogelijk Duur Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

5 Voor en nadelen telefonisch onderzoek
voordelen nadelen Snel Goedkoop Direct inzicht in resultaat Meeluisteren door derden mogelijk Geluidsfragmenten laten horen Alleen bij internet gebruik Inzicht in non-respons minder Minder begeleiding mogelijk Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

6 Voor en nadelen online onderzoek
voordelen nadelen Snel Goedkoop Direct inzicht in resultaat Inzicht in non-respons Invullen op zelf gekozen tijdstip en tempo Toevoegen van ander soortig materiaal (geluid, beeld) Korte vragenlijst Ergernis bij doelgroep Beginning course details and/or books/materials needed for a class/project.

7 Gebruikte methoden Schriftelijk onderzoek Face to face
Afnemen van een vragenlijst (enquête) Face to face Afnemen van een enquête tijdens een gesprek Afnemen diepte interview (zie kwalitatief onderzoek) Telefonisch onderzoek Doelgroep wordt telefonisch benaderd Online onderzoek Markt onderzoek via het internet Online onderzoek met een vast online panel Relative vocabulary list.


Download ppt "Kwantitatief onderzoek"

Verwante presentaties


Ads door Google