Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
11 OV-Chip BUURTBUSSEN WELKOM
2
Agenda Algemene info chipkaart. Afstandentabel.
Wat u moet weten voor een goede afhandeling. Verschillen buurtbus t.o.v. grote bus. Wat te doen bij problemen. Tijdspad. Extra wekelijkse activiteiten. Doornemen handleiding Nautiz. Doornemen procedure synchroniseren. Tarievenfolder. FAQ. Vragen. 22
3
Algemene info OV- chipkaart
2 uitvoeringen Anonieme OV-chipkaart Geen foto Te koop bij groot aantal verkooppunten Altijd het volle tarief Persoonlijke OV-chipkaart Voorzien van pasfoto en naam Aan te vragen via formulier of Internet Automatische leeftijdskorting 0-18jr en 65+ Geschikt voor reisproducten Automatisch saldo laden Reisproducten op kaart. Iedere persoon heeft een aparte chipkaart nodig. Geen chipkaart = kaartje kopen. heeft koopt een papieren kaartje. (Geen overstap recht!) 33
4
Afstands tabel 44
5
Wat u moet weten voor een goede afhandeling (1)
Goed instellen Nautiz noodzakelijk. Zorgvuldig opstarten. Klant moet in- en uitchecken. Bij inchecken wordt € 4,00 van de kaart afgeschreven. Bij uitchecken wordt deel bedrag teruggestort € 4,00 – ritprijs. 55
6
Wat u moet weten voor een goede afhandeling (2)
Ritprijs is basistarief € 0,83 + aantal km x € 0,132. Korting mogelijk met Persoonlijke OV-chipkaart (tot max. 60%) Ritprijs bij uitchecken zichtbaar op display. Geluidsignaal. 66
7
Wat u moet weten voor een goede afhandeling (3)
Er wordt geen extra basistarief in rekening gebracht wanneer binnen 35 minuten overgestapt wordt. Tussen in- en uitchecken moet minimaal 2 minuten zitten. Display toont tekst: “snelle check in/out niet toegestaan”. Er moet minimaal €0,00 op de OV-chipkaart staan. Bij een negatieve waarde komt lange pieptoon. Inchecken niet mogelijk = kaartje kopen. 77
8
Wat u moet weten voor een goede afhandeling (4)
Als er vanwege een technische storing niet uitgecheckt kan worden, kunnen klanten een bedrag terugvragen. Online via Arriva.nl Telefonisch formulier opvragen via klantenservice Formulier ophalen bij Arriva Store Meer algemene info op zoeken op OV- chipkaart. 88
9
Verschillen buurtbus tov grote bus
1 Nautiz i.p.v. meerdere grote gele validators. Kaart moet op de bovenzijde van Nautiz gehouden worden. Even de kaart stilhouden. Op het scherm verschijnt de tekst “kaart wordt gelezen”. Nautiz mag niet onbeheerd in de bus achter blijven. In principe ‘s-nachts aan de 220V lader. 99
10
Wat te doen bij problemen met de Nautiz
Als apparaat niet werkt, kunnen reizigers op vertoon van OV-chipkaart kosteloos reizen. Probleem melden bij coördinator BBV. Coördinator meldt probleem bij Arriva / Gerrie. Arriva regelt vervangend apparaat.
11
Tijdpad (1) Inbouw houders in buurtbussen. Controleren routetabel.
Instructie 4 leden per vereniging. Principe train-the-trainer. Overdracht Nautiz begin december. Instructie buurtbuschauffeurs . Begeleiding in de praktijk door de trainers.
12
Tijdpad (2) Na instructie starten in de praktijk. Elk project start zo snel mogelijk. Uiterlijk 6 januari 2013. Plakken van sticker aan buitenzijde bus, zodat reiziger weet dat hij met de OV-chipkaart kan reizen. Geplastificeerde handleiding Nautiz in elke bus. Beperkt aantal aanvraagformulieren persoonlijke OV- chipkaart in elke bus.
13
Tijdpad (3) Gewijzigd Tot 6 januari 2013 verkoop van alle huidige buurtbuskaarten. Vanaf 6 januari tot 6 april 2013: OV-chipkaart en verkoop van enkele reizen huidige buurtbuskaarten ( vol en reductie) Geen verkoop van 4 en 10 rittenkaarten, wel te gebruiken tot 6 april. Geldige plaatsbewijzen vanaf 6 april 2013: OV-chipkaart Enkele reis papierenkaart. Prijs € 3,50 Dagkaart, prijs nog niet bekend
14
Extra activiteiten per week
Wekelijks synchroniseren van Nautiz met het Arriva netwerk. Wat is Synchroniseren? Nieuwe gegevens Afstandstabel Dienstregeling Blacklist Alle transacties afstorten naar server Arriva. Voorkeur: uitvoeren door vaste chauffeur (s ) 1 of 2 maal per week. Let op eindtekst “synchronisatie OK”.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.