Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdMyriam Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Auto 1.6 Peugeot Diesel motor komt binnen met storing
Oplossing: Dieselmotor Spoelen met Motorvac
2
Auto komt binnen met volgende storingen:
3
Het storingslampje van de auto brand dat komt door de storing van de EGR
De EGR-Klep functioneert niet goed. Deze sluit en opent niet volledig. (varieert tussen de 70% en de 92%)
4
Controle op vervuiling
Omdat deze EGR-Klep uit 2 delen bestaat, en redelijk makkelijk te demonteren is, controleren we hem op vervuiling. 1e foto is het electronische gedeelte. 2e foto is het mechanische gedeelte. Beide zijn harstikke vevuild!
5
We besluiten de motor te spoelen met de Motorvac spoelmachine
Zoals gezien op de vorige foto is de motor harstikke vervuild. Niet alleen de EGR maar ook de rest van het inlaattraject zou er zo uit zien. Daarom wordt er gekozen voor spoelen zodat als er toch nog fouten optreden na het spoelen, we zeker zijn van een schone motor!
6
De Spoelmachine aansluiten
We besluiten bij deze motor de spoelmachine aan te sluiten op het punt waar normaal de druksensor zit. Hier hebben we een speciaal passende adapter voor.
7
Klaar maken voor gebruik
We maken de spoelmachine klaar voor gebruik. Op de eerste foto in een alluminium kleurige buis te zien. Dit is de EGR buis/pijp. Deze controleren we met lopende motor op temperatuur stijging. Daardoor weten we of er wel ‘’stroming’’ is. Dat is noodzakelijk anders komt de vloeistof van de spoelmachine er ook niet door.
8
Beginnen met spoelen Als de temperatuur van de motor hoog genoeg is, en er stroming is in het EGR kanaal, zetten we de spoelmachine aan. Dit alles gebeurt met een draaiende motor. Hier is een link naar een video van tijdens het spoelen
9
Klaar met spoelen Als het hele reservoir leeg is en alle vloeistof door de motor is gegaan. Demonteren we opnieuw de EGR-klep. Hierbij hebben we het gewenste resultaat verkregen. Brandschoon!
10
Proefrit Vervolgens bouwen we alles weer dicht, en maken we een proefrit waarbij we weer naar de parameters van de EGR-klep kijken. Ook hier worden we niet teleurgesteld.De EGR-klep varieert weer van 0% tot 90%.Hij gaat dus weer open en dicht
11
Probleem verholpen!!! Als we na de proefrit de auto uitlezen, zien we precies waar we op gehoopt hadden!!!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.