Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Medewerkersonderzoek
Huis & Erf
2
Opzet van het onderzoek
Onderzoek uitgevoerd onder alle medewerkers Online uitgevoerd: met reminders De privacy van de medewerkers Respons: Ligt normaliter tussen de 60% en 95%. Bij een lage respons twijfel over representativiteit. Met een hoge respons verkrijg je draagvlak voor de resultaten én de maatregelen die op basis van de resultaten worden genomen. De respons voor Huis & Erf is 96% en dat is heel goed!
3
Resultaten
4
Beoordelingscriteria
De gemiddelde scores: 7,8 of hoger: zeer goed/zeer tevreden 7,4 tot en met 7,7: goed/tevreden 6,9 tot en met 7,3: redelijk/redelijk tevreden 6,1 tot en met 6,8: matig/matig tevreden 6,0 en lager: zeer matig/slecht/niet tevreden Percentage (on)tevreden medewerkers aandachtspunt bij 20% of meer ontevreden medewerkers De benchmark De prioriteitenmatrix
5
Algemeen beeld
6
De hoofdaspecten – manier 1 en 2
7
Benchmark – manier 3
8
De hoofdaspecten – afdelingen
9
De hoofdaspecten – dienstjaren
10
Prioriteitenmatrix – manier 4
11
Tussenconclusies Medewerkers zeer tevreden, betrokken en gemotiveerd
Verbeterpunten – ga ik hierna op in – zijn dan ook relatief
12
Samenwerking
13
Werkomstandigheden
14
Werkdruk
15
Communicatie
16
Cultuur
17
Conclusies Uitgangsituatie voor de toekomst zeer positief
Het vertrouwen van de medewerkers in de organisatie is groot De ‘lijn’ (directeur/bestuurder – MT – manager/direct leidinggevende) scoort erg goed Voor (verdere) verbetering komen in aanmerking: de samenwerking tussen de afdelingen, een betere communicatie (met name elkaar rechtstreeks, open en eerlijk aanspreken) en de werkdruk (met name Klant & Wonen) Ook op afdelingsniveau zijn er verbeterpunten
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.