De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1."— Transcript van de presentatie:

1

2 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1

3 2 De veelzijdigheid van “Designmanagement” Wolf Knab Website-architectuur Irenelaan 4 6721 EA Bennekom 06 38 89 89 94 w.knab@wolfknab.nl

4 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl3

5 4

6 5

7 6

8 7

9 8

10 9 Welke websites gebruiken jullie veel? Waarom deze website?

11 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl10 Een website maken........

12 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl11

13 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl12 Een website maken = belangen behartigen!

14 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl13 JIJ opdrachtgever programmeurs reclamebureau grafisch vormgever tekstschrijver fotograaf

15 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl14 Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie Onderhoud

16 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl15 Aandachtsgebieden Vormgeving –Hoe wil je overkomen? –Welke eisen stelt de huisstijl? –Wat is de hoofdstructuur? www.uvcutrecht.nl www.sgs.com –Hoe is het interaction design? www.kvlo.nl

17 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl16 Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit –Wat wil je met je website bereiken? –Wat moet de website doen? www.veehouderij.bizwww.veehouderij.biz (aanmelden nieuwsbrief)

18 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl17 Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud –Welke boodschap? –Hoe breng je die over? www.uvcutrecht.nlwww.uvcutrecht.nl : Veilig bevallen, betrokken

19 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl18 Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie –Hoe bereik je de doelgroep? –Vindbaarheid via zoekmachines www.maatmeubel.nlwww.maatmeubel.nl meubels op maat

20 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl19 Aandachtsgebieden Vormgeving Functionaliteit Inhoud Promotie Onderhoud –Inhoud aanvullen –Evalueren en verbeteren (na de pauze)

21 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl20 Ontwikkelmodel voor het maken van een website

22 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl21 Onze historie Los van de bedrijfsvoering Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Online enquête Webshop Hyves Onze historie Onze missie Google Startpagina

23 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl22 Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Start www.taart.nl 1e stap www.rabobank.nl www.smink.nl

24 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl23 Hoe zit de integratie bij jullie websites?

25 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl24 Los van de bedrijfsvoering Producentcentraal Klantcentraal Geïntegreerd in de bedrijfsvoering Einde 2e stap

26 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl25 Wat wil de klant op de website?

27 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl26 Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Do you know who I am?Do you know who I am? Werken met personas –Fictieve personen –Met een naam, enkele kenmerken –Met een doel op de website

28 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl27 Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Werken met personas –Fictieve personen –Met een naam, enkele kenmerken –Met een doel op de website Een persona voor www.zoeklamp.nlwww.zoeklamp.nl Eindelijk is het huis klaar. De familie Op Den Kelder kan verhuizen. Moeder Sonja oriënteert zich via het internet. Waar is de dichtstbijzijnde basisschool? Hoe is de buitenschoolse opvang geregeld? Bij welke huisarts kan ik mijn gezin aanmelden?

29 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl28 Wat wil de klant op de website? Wie is de klant? Werken met personas Customar Fundamentals: –Don’t waste our time –Remember who we are –Customize your products and service for me –Betrek de gebruiker actief en zichtbaar (marktplaats) –Richt je op de ontwikkeling van een samenhangende groep (hyves)

30 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl29 Pauze

31 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl30 Mijn website is af ……..

32 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl31 Zoekmachine marketing

33 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl32 Het belang van de bezoeker –Meteen op de juiste pagina! Het belang van Google –Zoveel mogelijk gebruikers –Zo min mogelijk rekenkracht –Zo veel mogelijk advertenties Zoekmachine marketing

34 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl33 Techniek –Geen flash, geen javascript, geen frames Firefox: javascript uitschakelen www.peterson.nl Wat bepaalt de vindbaarheid

35 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl34 Techniek Anciënniteit Zoeken op “meubels op maat”meubels op maat www.archive.orgwww.archive.org : www.maatmeubel.nl en www.maat-meubel.nl Wat bepaalt de vindbaarheid

36 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl35 Techniek Anciënniteit PageRank –Verwijzende links www.yahoo.comwww.yahoo.com link:www.uwwebsite.nl http://seopen.com www.seochat.com Wat bepaalt de vindbaarheid

37 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl36 Techniek Anciënniteit PageRank Inhoud –Zoekwoorden per product – dienst combinatie –url, metatags, pagina inhoud (H1 tags) www.uvcutrecht.nl Wat bepaalt de vindbaarheid

38 © 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl37 Statistieken Google Analytics: https://www.google.com/accounts/Login Monitoren van het gebruik


Download ppt "© 2008 Wolf Knab Websitearchitectuur, www.wolfknab.nl1."

Verwante presentaties


Ads door Google