Download de presentatie
1
Interactieve versie mbv DSB
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 1 – De tijdmachine
2
Beschrijving inhoud De leerlingen zullen met behulp van de tijdmachine terugreizen in de tijd. De keuze van tijdvakken kunnen op de tijdbalk (in de tijdmachine) worden gemaakt.
3
Onderwerp 1 Om de lessen op een goede manier te kunnen voorbereiden zijn sheets van de les in deze powerpoint gezet. De pagina´s die hier voorkomen zullen ook in de te geven les worden getoond.
4
Commentaar bij deze pagina:
klik op de button ´interactieve instructie´ om in het overzicht terecht te komen.
5
Commentaar bij deze pagina:
klik op het plaatje ´1. De tijdmache´ om onderwerp 1 te activeren.
6
Commentaar bij deze pagina: Chantal en Jaap worden door de leerkracht geintroduceerd , zij begeleiden de kinderen in hun reizen door de tijd. klik op de foto om door te gaan.
7
Commentaar bij deze pagina: de docent kan hier vertellen dat de vader van Chantal en Jaap een tijdmachine heeft gebouwd en dat we die gaan bekijken. Klik op het plaatje om door te gaan.
8
Commentaar bij deze pagina: om de tijdbalk te activeren druk op de knop ´aan´.
9
Commentaar bij deze pagina: de tijdbalk is geactiveerd
Commentaar bij deze pagina: de tijdbalk is geactiveerd. Hier kan verteld worden hoe de tijd is gerangschikt en dat elk plaatje (of symbool) voor een tijdvak staat. Om een tijdvbavak te bezoeken kan er gedrukt worden op een symbool. Als er vervolgens op het groene rondje wordt gedrukt, gaan we naar de geselecteerd tijd toe. Bij een fout geselecteerd tijdvak kan er op het rode rondje worden gedruk.
10
In totaal kunnen alle tijdvakken bezocht worden, kies gezamenlijk tijdens de les enkele tijdvakken uit Er zal op de volgende pagina´s een voorbeeld gegeven worden van een bezocht tijdvak.
12
Commentaar bij deze pagina: om naar de volgende pagina te gaan klik op ‘>>’
13
Commentaar bij deze pagina: het onderwerp is de eerste boeren in Nederland. Je kunt leerlingen laten klikken op een van de drie buttons.
14
Commentaar bij deze pagina: ze krijgen daarna bevestiging of het goed is.
15
Commentaar bij deze pagina: verwachting noteren met stylus, daarna opslaan. Verwachting wordt later geevalueerd na filmpje.
16
Commentaar bij deze pagina: om de filmpje te activeren, duk op de playknop. Om het te laten stoppen moet je op dezelfde knop drukken.
17
Commentaar bij deze pagina: opgeslagen verwachting evalueren.
18
Commentaar bij deze pagina: hier moeten de leerlingen de knop van de juiste tijd kiezen.
20
Commentaar bij deze pagina: druk op tijdmachine om weer naar de tijdmachine te gaan.
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.