Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPhilomena Ten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Waag Society Medialab - creatieve technologie voor sociale innovatie BOA 11 maart Games Atelier Waag Society / Marieke Hochstenbach
2
Locatiegebaseerde spellen Nieuwe ervaringen op locatie
3
Locatie... Meer dan een plek
4
Leren op locatie Verhalen, emoties, context, kennis Ontwerpprincipes De directe omgeving als inspiratiebron Historisch / Sociaal / Cultureel / Persoonlijk Verhaal, emotie, spel, beleving, kennis Just in time & on-demand info, vaardigheden, strategie, real world situaties Gaming als motivatie Co-design, actief spelen en leren Publicatie & Reflectie Presentatie, reflectie op antwoorden en hoe het spel verliep
5
Projecten Frequentie 1550, Amsterdam Realtime, N8Spel, MLGK,...
6
Effecten mobiel onderwijs Toename motivatie en kennis Resultaten Frequentie 1550 Onafhankelijk onderzoek ILO (UvA) & IVLOS (UU) betrokkenheid bij het leren / historische kennis / samenwerking Leereffecten Sterk effect t.a.v. kennisoverdracht
7
Games Atelier Leren door maken en spelen van locatie spellen Doelstelling Games Atelier Jongeren een uitdagende leeromgeving bieden Eigen talent kunnen ontdekken en ontwikkelen Leren door te spelen en te maken Werken in hun directe omgeving
8
De basis: Sociaal-constructivistisch leren Samenwerkend leren, leren door te doen en te maken Didactische uitgangspunten Leerling centraal Actief producerend leren, aansluiten bij belevingswereld, samenwerkend leren, koppeling van leerstijlen Docent als inspirator, coach en expert Leerinhoud authentiek en toepasbaar Omgevingsonderwijs, ervaringsgebaseerd leren, verrijkte realiteit (mixed realities) Reflecterend leren Proces centraal, terugkijken op leerstof en op gedrag (van jezelf en anderen) Donatie Delen met anderen, creëren voor een publiek, binnen veilige leeromgeving
9
Text Online omgeving en mobiele applicatie
10
Scenario - Authoring Maak en publiceer spellen Maak Game templates Secret Trail, Adventure, Collect & Trade Maak een verhaal & bepaal de gameplay Maak ‘places’ - (complexe) taken, beloningen, op kaart Publiceer - maak teams en game rondes
11
Scenario - Op locatie Navigeer, los problemen op, wees strategisch - en win! Speel Navigeer op de kaart Locatie-gebaseerde interactie met ‘plaatsen’ Voer taken uit, stuur media in, vind beloningen Multi-user gameplay locatie-gebaseerde confrontaties & onderhandelingen, boodschappen Samenwerking met web-speler Live online game overzicht
12
Scenario - Op school Herspeel het spel online voor reflectie in de klas Bekijk Alle interacties opgeslagen sporen, opdrachten, ge-uploade media, gameplay acties Replay voor reflectie Persoonlijke blik en overall view voor docenten Deel game ervaringen met anderen
13
Templates Secret Trail, Adventure, Collect & Trade Templates - maken op niveau Structuur en afbakening bieden in generieke omgeving Leerlingen aanspreken op niveau door verschillende templates Uitdagend en motiverend door gebruiksvriendelijkheid [scherm met 3 keuzes]
14
Secret Trail Een ‘broodkruimel’ speurtocht langs verschillende locaties. Doel is het oplossen van een geheim via hints en opdrachten die een voor een op je mobiel verschijnen. Er is een duidelijk einddoel: winnaar is degene die binnen een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk punten verdiend heeft en het geheim opgelost.
15
Role Playing Adventure Spelers komen samen in een spelverhaal waarin zij een rol/karakter spelen uit het verhaal. Spelers krijgen bij aanvang van het spel een karaktereigenschap (skill) toegewezen, die hun kracht en vaardigheden bepalen. Op locaties zijn verschillende opdrachten, hints en skills geplaatst voor de verschillende karakters. Karakters kunnen in kracht en mogelijkheden toenemen door nieuwe skills op te pikken of confrontaties met andere spelers te winnen.
16
Collect & Trade Spelers hebben een missie waarbij ze een specifieke combinatie van objecten moeten verzamelen. Objecten liggen verborgen op locaties en kunnen daar worden opgepikt of verdiend. Om de juiste combinatie van objecten te verkrijgen, kunnen de spelers met elkaar ruilen. De teams weten niet van elkaar welke opdracht ze hebben, en of ze door een ruil-actie het andere team helpen of niet.
17
In de klas Integratie in de praktijk In het onderwijs Verschillende curriculae Geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, biologie, maatschappijleer,... Voorbeeldspellen Frequentie 1550, Het ingeburgerde Oost Accountbeheer Docenten beheren accounts Ondersteuning Workshops en trainingen voor docenten en leerlingen Handleiding en lesbrieven Hardware kits met gps telefoons
18
Games Atelier fasering Binnenkort bij jou in de buurt...! Games Atelier - fasering 14 maart 2008: Launch door Job Cohen maart - juni 2008: Implementatie en optimalisatie met de 5 partnerscholen Schooljaar 08/09: Landelijk beschikbaar Structureel aanbod workshops en trainingen
19
Games Atelier fasering Binnenkort bij jou in de buurt...! Make-A-Mobile-Game Contest Inschrijven start in mei! Meedoen vanaf september 2008 Finale december 2008 Wie maakt de ultieme game??????
20
The world is a stage and you’re the director 7scenes Locatie gebaseerd softwareplatform Ontwikkeling, beheer, updates
21
Waag Society Locatiegebaseerd mobiel leren BOA 11 maart Games Atelier Marieke@waag.org
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.