De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.

Verwante presentaties


Presentatie over: " Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties."— Transcript van de presentatie:

1

2  Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties  The Filter Bubble – het boek

3  A squirrel dying in front of your house may be more relevant to your interests right now than people dying in Africa. – Mark Zuckerberg  Sinds december 2009 selecteert Google de zoekresultaten die het beste bij de interesses van de zoeker passen  36% van de Amerikanen onder 30 jaar verkrijgt zijn nieuws via social network sites

4  Jeff Bezos, de directeur van Amazon  Bestellingen van klanten in webshop  beter aanbevelingen voor klanten  Na 3 jaar: 1 miljoen boeken  Half jaar later: 2 miljoen  Positie en grootte van de link en leeftijd website spelen mee  Belangrijkste signalen van zoekmachinegebruikers  Algoritmes op Facebook

5  Adverteren verplaatst naar online omgeving  Click-trough rates  Kosteneffectief  Ontwikkeling internet zorgt voor radicale veranderingen › De kosten van het produceren en distribueren van media nemen sterk af › Meer vertrouwen op menselijke en softwarematige curators › De software maakt in sterke mate gebruik de kracht van personalisatie, en vervangt hiermee professionele (eind)redacteuren.  De macht verschuift naar consumenten

6  Zonder dat we het weten passen onze hersenen zich continu aan  Gepersonaliseerde filters kunnen de cognitieve balans verstoren  Het eerste wat de hersenen doen is het comprimeren van de data  De Filter Bubble heeft het vergaren van informatie drastisch veranderd  In de Filter Bubble zijn er geen zoekresultaten meer die je niet interesseren

7  Persoonlijk profiel  Profiel wordt gebruikt om gedrag te beïnvloeden  Veel geld verdient aan het verkopen van deze profielen

8  Advertar  Tokyo: bilboards persoonlijke advertenties  Augmented reality  Emotionele banden met programma’s  Gezicht herkenning software en supercomputers  RFID Chips  Augmented Cognition

9  De gemiddelde persoon bezoekt drie websites regelmatig  Het is moeilijk om iemand met brede interesses in een vakje in te duwen  Het is belangrijk dat bedrijven de werking van filter systemen bekend maken aan het publiek  Het is ook belangrijk dat gebruikers precies weten wat er met hun informatie gedaan wordt

10  Zoekresultaten worden gepersonaliseerd  Advertenties worden aan een smaller publiek getoond  Komst van gefilterde gepersonaliseerde omgeving doet SEO veranderen  Door de komst van filters worden resultaten weggelaten

11  Veel sites passen de inhoud aan op de bezoekers  Steeds meer sites zullen zich aan gaan passen aan de gebruiker  Webwinkels kunnen hierdoor gerichte reclames sturen

12  Inspelen op de continue verandering van online marketing  Filter bubble kan met niet tegengaan

13  Belangrijk en eigentijds onderwerp  Gerelateerd aan minor Online Marketing  Goede voorbeelden uit de praktijk of het verleden

14


Download ppt " Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties."

Verwante presentaties


Ads door Google