Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdTheophiel Maes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Branche in Zicht Kantoorpresentatie Juli 2013
2
24 september 2014 2 Inhoud Wat is Branche in Zicht (BiZ)? Wat levert BiZ ons kantoor op? Wat levert BiZ onze klanten op? Aanpak in twee stappen Stap 1: Factsheet Stap 2: Benchmarkrapport
3
24 september 2014 3 Branche in Zicht Proactief richting klant Dialoog Toegevoegde waarde Onderscheidend vermogen Tevreden klant Extra omzet Hogere cross-sell Betere klantrelatie Branche in Zicht Platform met actuele kennis en inzicht over branches Benchmarkdatabase Trends en ontwikkelingen van branches Advies- en communicatietools Het voeren van een strategisch gesprek met de klant En daarmee invulling geven aan de rol van adviseur
4
24 september 2014 4 Onderzoek: Wat verwachten klanten van ons? Wat verwacht de klant van zijn adviseur*? De klant verwacht dat zijn adviseur met raad en daad als een sparringpartner naast hem staat De adviseur moet verder kijken dan ‘alleen de jaarrekening’, de klant wil graag strategisch advies voor de lange termijn De klant ziet zijn accountant minder als controleur maar meer als adviseur De klant vindt het belangrijk dat zijn adviseur kennis en ervaring heeft met de branche waarin de klant met zijn onderneming actief is * Uitkomsten klantenonderzoek SRA i.s.m. Universiteit Leiden
5
24 september 2014 5 Wat kan BiZ daarin betekenen? Toegevoegde waarde met BiZ Het rapport is toegesneden op de onderneming. De klant krijgt inzicht in hoe hij het doet ten opzichte van branchegenoten. Het adviesgesprek wordt gevoerd op basis van actuele en betrouwbare feiten en cijfers. Alle partijen zijn op de hoogte van de trends en ontwikkelingen uit de branche. Diverse instrumenten kunnen worden ingezet om verschillende vraagstukken te beantwoorden; creditrating, prognoses, ondernemerskompas et cetera. Veel ondernemers zijn uitermate goed in hun vak, maar vaak minder goed in (het sturen op) cijfers. En laten wij daar nou net wél veel verstand van hebben! Een win-win-situatie voor ons en onze klant.
6
24 september 2014 6 Het verschil tussen BiZ en benchmark BiZ is het totale platform voor het ontwikkelen en delen van kennis over branches, bedrijven en ondernemers. Benchmark is hier een onderdeel van. Benchmark is een van de tools om pro-actief te adviseren. Andere tools die deel uitmaken van BiZ: rating prognosetools gerichte cursussen branche-expertgroepen
7
24 september 2014 7 In de klantbenadering en het gebruik van het benchmarkrapport worden twee stappen onderscheiden: Stap1.Factsheet met zes kengetallen. Doel: ‘teaser’ voor bij de (concept) jaarrekening. Stap 2.Benchmarkrapport Doel: adviesgesprek met de ondernemer. Stap 1 Factsheet met kengetallen Stap 2 Benchmark- rapport Benchmark in twee stappen
8
24 september 2014 8 Het stappenplan Stap 1: Factsheet Zes kengetallen van de klant afgezet ten opzichte van het branchegemiddelde Jaarlijks bij het bespreken van de jaarrekening Vormt de teaser voor het benchmarkrapport. Face to face bespreken 10 minuten gesprek Stap 2: Benchmarkrapport Trends en ontwikkelingen van de branche en een groot aantal klantcijfers ten opzichte van de branche Uitgebreide rapportage om een strategisch gesprek te voeren Identificeren van behoeften en vragen die bij de klant leven Face to face bespreken Uitgebreid bespreken Jaarlijks als follow-up in de periode na de jaarrekening bespreking Stap 1 Factsheet met kengetallen Stap 2 Benchmark- rapport
9
24 september 2014 9 Stap 1: Factsheet
10
24 september 2014 10 Stap 2: Benchmarkrapport Overzicht van de branche Overzicht van de branche Benchmarkcijfers Benchmarkcijfers Afsluiting: dialoogvragen Afsluiting: dialoogvragen
11
24 september 2014 11 Meer informatie? Een uitgebreide handleiding om de benchmark in te zetten bij uw klant vindt u op www.sra.nl/biz > voor de adviseur > hoe vertel ik het mijn klant?www.sra.nl/biz
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.