Download de presentatie
GepubliceerdTobias Aalderink Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
2
Marketing is een middel!
Hoe denken bedrijven? Marketing is een middel!
9
Hoe werkt een merk? Ervaring ipv opleggen Regisseur ipv eigenaar
9 Associaties ipv feiten
10
SWOT analyse Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern)
Individualisering Informalisering Informatisering Internationalisering Intensivering Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Aanvallen Verdedigen Zwak (intern) Versterken Aanpassen
11
Voorbeeld: Volvo
12
Voorbeeld: Volvo
13
Merkontwikkeling En uw mogelijkheden
14
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes
marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes Maatschappelijk succes 14 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©
15
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes
logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 15 Belofte Commercieel succes 8. Merkessentie Maatschappelijk succes 4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©
16
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes
logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 16 Belofte Commercieel succes 8. Merkessentie Maatschappelijk succes 4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©
17
Voorbeelden: Robeco … en … De Vries
18
Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes Maatschappelijk succes
marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes Maatschappelijk succes 18 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©
19
De Vries Amateurkunst
20
Succes!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.