De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?"— Transcript van de presentatie:

1 Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?
Amateurkunst & marketing Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?

2 Marketing is een middel!
Hoe denken bedrijven? Marketing is een middel!

3

4

5

6

7

8

9 Hoe werkt een merk? Ervaring ipv opleggen Regisseur ipv eigenaar
9 Associaties ipv feiten

10 SWOT analyse Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern)
Individualisering Informalisering Informatisering Internationalisering Intensivering Kans (extern) Bedreiging (extern) Sterk (intern) Aanvallen Verdedigen Zwak (intern) Versterken Aanpassen

11 Voorbeeld: Volvo

12 Voorbeeld: Volvo

13 Merkontwikkeling En uw mogelijkheden

14 Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes 
marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  14 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

15 Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes 
logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 15 Belofte Commercieel succes  8. Merkessentie Maatschappelijk succes  4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©

16 Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes 
logo & slogan Bewijs Promotie marketing mix Prijs Plaats (distributie) Product 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 16 Belofte Commercieel succes  8. Merkessentie Maatschappelijk succes  4. Voordelen 3. Inzicht Behoefte 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Merkator Brand Building ©

17 Voorbeelden: Robeco … en … De Vries

18 Bewijs Belofte Behoefte Commercieel succes  Maatschappelijk succes 
marketing mix Bewijs Product Prijs Plaats (distributie) Promotie logo & slogan 4. Voordelen 7. Onderscheidend 5. Waarden & persoonlijkheid 6. Bewijs materiaal 8. Merkessentie Belofte Commercieel succes  Maatschappelijk succes  18 3. Inzicht 1. Markt en concurrentie 2. Doelgroep Behoefte Merkator Brand Building ©

19 De Vries Amateurkunst

20 Succes!


Download ppt "Hoe denken bedrijven & hoe werkt een merk?"

Verwante presentaties


Ads door Google