Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdAdam Hendrickx Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Renée Prins De Haagse Hogeschool Enquêtes als instrument binnen alumnibeleid
2
Even voorstellen Renée Prins De Haagse Hogeschool Dienst Communicatie & Marketing Locatiecoördinator vestiging Rijswijk (voormalige TH Rijswijk) Sinds 2003 betrokken bij alumnibeleid Voor opleidingen voormalige TH Rijswijk
3
Alumnibeleid in Rijswijk Gestart 2003, werkgroep alumnibeleid Onderzoek hogescholen/universiteiten Klankbordgroep alumni Radar Technische Alumni (VHTO) Alumnimagazine Threxx Reünie Alumninet via Time-lines.nl sinds 2005 Ca. 1.500 geregistreerde leden sinds 2005
4
Enquêtes onder alumni Waarom? Hoe? Ervaringen & Resultaten Tips & Trucs
5
Alumni enquêtes: waarom? Verbeteren kwaliteit en inhoud opleidingen Aansluiting op beroepspraktijk / arbeidsmarkt Opleidingsinnovatie Aantrekkelijker maken opleidingen Inspelen wensen op verwachtingen alumni In kaart brengen loopbanen alumni en de arbeidsmarkt Accreditatie
6
Alumni enquêtes: hoe? Telefonisch, mondeling, papier, nu digitaal Basis enquête van Radar VHTO Voorbeeld
7
Ervaringen en resultaten Vragenlijst Uitnodiging Herinnering Respons
8
Tips en trucs Creëer draagvlak binnen alle opleidingen Maak gebruik van welwillende alumni (klankbord) Start met basis vragenpakket, zie www.vhto.nlwww.vhto.nl Reminders Actueel database bestand
9
De Haagse Hogeschool, Rijswijk T 070 340 15 00 E thr-info@hhs.nl www.dehaagsehogeschool.nl
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.