Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLennert Verstraeten Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Europeana Food & Drink Overlegplatform Europeana Vlaanderen Leuven, 5 mei 2014 Greet Draye Centrum Agrarische Geschiedenis
2
Inhoudsopgave - Opzet Europeana F&D - Organisatie - Uitkomsten - Bijdrage CAG
3
Opzet: re-use - commercieel hergebruik van digitaal erfgoed bevorderen - best practice network: win-win situaties voor inhoudelijke partners/ technische partners /creatives/commercials
4
Opzet: inhoudelijke afbakening - eten & drinken: breed gedragen thema - 3 subthema’s My Food and Drink Life Food and Drink in the Community Food and Drink Industry
5
Organisatie: 4 tracks -Learning Track: verkenning inhoudelijke partners/mogelijkheden creatives/noden commercials/bestaande publiek-private samenwerkingen -Content Track: uploaden van 50 000 – 70 000 (?) rechtenvrije hogeresolutiebeelden (in Europeana Cloud? incl. metadata?)
6
- Creative Applications: in samenwerking met creatives ‘producten’ ontwikkelen (clusters vormen) - Public Engagement: grote publiek betrekken via campagnes en publieksactiviteiten
7
Organisatie: 6 Work Packages 1 – Project Management 2 – Content Base 3 – Commercial Applications 4 – Collaborative Environments 5 – Public Engagement 6 – Communication
8
Organisatie: partners & management Europese commissie (ICT Policy Support Network) Collections Trust (WP1) Postscriptum (WP2) Keepthinking (WP3) La Sapienza (WP3) Historypin/WA WWD (WP5) ONB (WP6) Culturele sector Mus Travel&Tourism (H), Horniman Mus (UK), Vilnius Univ (L), Cyprus Food Mus (C), Central Institute Union Catalogue Italian Libraries (I), Nat Archives (G), CAG (B), KMMA(B), KMKG (B), Centre Information Management (P), Catalan Ministry of Culture (S), Andalusian Historical Heritage Centre (S), Wolverhampton Art Gallery (UK) Creatives OntoText (Bu), Semantika (Sl), EEA (Sl), Fratelli Alinari (I), TopFoto (UK), Across Limits (M) Project Delivery Nat Technical Univ Athens (G), Europeana (N), Loc Gov Management Agency (Ier)
9
Uitkomsten: ‘producten’ - Europeana F&D Content Base/beeldbank - Publieksactiviteiten ter promotie van Europeana en hergebruik F&D-erfgoed (oa in cafés) - Open Innovation Challenges : ‘wedstrijden’ voor commercieel hergebruik F&D-erfgoed - ‘voorbeeldproducten’: social game, apps, reizende en virtuele expo, boek/e-book, online leerplatform
10
Uitkomsten: ‘virtueel’ -uitbreiding Europeana Open Labs network -commerciële samenwerkingen industrie & erfgoedsector -nieuwe kennis/richting/best practice- voorbeelden voor toekomstige samenwerkingen tussen industrie & erfgoedsector -nieuwe kennis/ervaring voor Europeana ivm licensing/gebruik/duurzaamheid van digitale content
11
Organisatie & uitkomsten: overzicht
12
Bijdrage CAG -aanleveren content: ca. 1000 records -bijdrage aan classificatieschema voor de Content Base -uitwerken reizende tentoonstelling -bijdrage aan virtuele tentoonstelling -rapportage/meetings bijwonen/…
13
www.HetVirtueleLand.be www.cagnet.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.