De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam."— Transcript van de presentatie:

1 xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam Serious Gaming Faculteit Educatie Hogeschool van Utrecht xxxxxxxxxxxxx

2 Waarom games? Motiverend “edutainment”, Ervaring bieden: endogeen
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Waarom games? Motiverend “edutainment”, Belevingswereld Leuk Competitie Oude wijn, nieuwe zakken Ervaring bieden: endogeen Andere werkelijkheid Interactief Ondergaan Toegevoegde waarde xxxxxxxxxxxxx

3 xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Spel als docent? Uitleg ↔ Cut-scene’s Lessen ↔ Levels Toetsen ↔ Eindbaas xxxxxxxxxxxxx

4 Leercirkel “Dit is toch geen game??” Learning- Cycle
“meeste mensen hebben docent nodig” Reflectieve vragen stellen Reflectieve Observatie “kijken” Observatie structureren, uitleg geven Learning- Cycle Wat zie ik?? Waarom, hoe? Concrete Ervaring “ervaren” Abstract concept “denken” Wat gebeurt er? Hoe kan ik dat gebruiken? Helpen om een plan te maken op basis van het concept Een experiment faciliteren Actief Exp. “plannen / beslissen” “Dit is toch geen game??”

5 Intuitieve ervaring in de game
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Intuitieve ervaring in de game Intuïtief Experiment beslissen Interface Helder spel-doel Game Cycle Intuïtief Concept ”denken” Expliciete Actie doen Expliciete Observatie kijken Boundary object Feedback xxxxxxxxxxxxx

6 Leren en gamen vervlechten
Learning- Cycle Reflective Observation Doen Abstract Concept Active Experiment Concrete Experience Intuitive EXperiment Game Cycle Scientific Concept Explicit Action Intuitive Concept Explicit Observation Boundary object Crux: wissel overhalen gamer is niet aanspreekbaar

7 Hypothese

8 Space Challenge Opheffen misconcepten:
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Hoevenaar Masterstudent IA Opheffen misconcepten: - Kracht in richting van beweging - Geen beweging zonder kracht F = m.a. xxxxxxxxxxxxx

9 xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 SpaceChallenge xxxxxxxxxxxxx

10 FCI score: Conceptuele leerwinst
In Flow gebleven Uit flow gehaald “Geen opvang” Standaard les Lengte foutenbalk is 1 standaarddeviatie

11 SpaceChallenge Tijdens lunch te bezichtigen bij Martijn Hoevenaar
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 SpaceChallenge Tijdens lunch te bezichtigen bij Martijn Hoevenaar Inschrijven om boek over ontwikkeling te bestellen Docentenhandleiding verkrijgbaar. Game zelf via Academieteam Serious Gaming te krijgen Zie ook : Ook uw good practice kan daar worden geplaatst xxxxxxxxxxxxx

12 Motiverend Malone’s Motiverende ingrediënten van een spel: Fantasy
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Motiverend Malone’s Motiverende ingrediënten van een spel: Fantasy Curiosity Challenge Control Taaldorp xxxxxxxxxxxxx

13 Wat maakt een game? Regels Doel Tegenstand Representatie
xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Wat maakt een game? Regels Doel Tegenstand Representatie xxxxxxxxxxxxx


Download ppt "Xxxxxxxxxxxxxxx 4/5/2017 Space Challenge Martijn Koops 1. Ervaringsleren en Lemniscaat Model 2. SpaceChallenge 3. Resultaten dr. Martijn C. Koops Academieteam."

Verwante presentaties


Ads door Google