Download de presentatie
GepubliceerdJulia Smet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Innovatie-gunstig bedrijfsklimaat @ Johnson & Johnson
4/5/2017 4/5/2017 5:32 AM Innovatie-gunstig Johnson & Johnson SIG Innovatieklimaat, Leuven Tom Aelbrecht Associate Director Healthcare Solutions & Business Support FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt 1
2
4/5/2017 5:32 AM FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt
3
4/5/2017 5:32 AM Statement of Care Caring for the world, one person at a time... inspires and unites the people of Johnson & Johnson. We embrace research and science - bringing innovative ideas, products and services to advance the health and well-being of people. Going to talk to you today about our pursuit of new growth through the OS&G. Office of Strategy & Growth helping to write next chapter in Johnson & Johnson’s growth story FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt Valeriani V6 NO 3
4
DE TIJDEN VERANDEREN Zo is het altijd geweest Wereld was “simpel”
De Kapitein zag altijd de 2 oevers Strategie was “incrementeel” Business modellen gebaseerd op Schaalgrootte voordelen Fusies tussen farma bedrijven Wat zit er achter deze golven? Wereld wordt complexer Ons zicht is beperkt door de golven Globale toegang tot informatie zorgt voor golven Moeilijk te definieren wat er achter die golven ligt Business modellen gebaseerd op “open innovation” modellen samenwerking tussen farma en andere industrieen
5
GEBRUIKSGEMAK EN COMFORT VERANDERENDE CONCURRENTIE
TRENDS GEBRUIKSGEMAK EN COMFORT VERGRIJZING PERSOONLIJKE AANPAK DUURZAAMHEID VERANDERENDE CONCURRENTIE
6
TRENDS THERAPIE TROUW INTELLIGENTE MATERIALEN EN TECHNOLOGIEEN
PREVENTIE PRODUCT VEILIGHEID OVERAL COMMUNICATIE EN NETWERKEN
7
INNOVATIE START MET VISIE EN STRATEGIE
4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE START MET VISIE EN STRATEGIE Strategie Visie & Kennis Creativiteit Innovatie Waar wil het bedrijf naartoe? Wat is onze focus? Welke producten of diensten worden aangeboden? In welke markten willen we actief zijn? Technologische Markt- en marketingkennis Mensen- en sociale kennis Creatief denken Loskomen van algemeen aangenomen veronderstellingen FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt
8
INNOVATIE ONDERSTEUNEN
4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE ONDERSTEUNEN Strategie Visie & Kennis Creativiteit Innovatie Continu Communiceren Continu Leren Continu Stimuleren Continu Supporteren FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt
9
INNOVATIE ONDERSTEUNEN
4/5/2017 5:32 AM INNOVATIE ONDERSTEUNEN Continu Communiceren Continu Leren Continu Stimuleren Continu Supporteren Herhalen, herhalen, herhalen… De visie moet inspireren en gedragen worden door de ganse organisatie. Werknemers moeten duidelijk weten wat het einddoel is en wat als belangrijk wordt beschouwd. Ontwikkelende organisaties Werknemers van alle niveau’s moeten zich continu ontwikkelen, hun passies ontdekken en begeesteren en begeesterd worden. Ze moeten daarin ondersteund worden door de organisatie. Creativiteit moet aangemoedigd worden Technieken moeten aangeleerd en aangeboden worden. Laat mensen toe om creatief te zijn, iedereen heeft het in zich maar moet het kunnen ontdekken. De rechter hersenhelft wordt niet zomaar geactiveerd! Ondersteun de werknemers met middelen Laat mensen hun ideeen uitwerken, voorzie budgetten en processen voor die ideeen die niet passen binnen de huidige structuren. Leer uit mislukkingen, stignatiseer ze niet! FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt
10
HET STAAT U VRIJ MIJ TE BEDANKEN.
4/5/2017 5:32 AM HET STAAT U VRIJ MIJ TE BEDANKEN. FLA_D3_GS_Valeriani_StrategyGrowth_LG3_V4.ppt
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.