Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdIda Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Inhoud Voorstelrondje en verwachtingen Waarom Concept in Context?
Het frame van de coco-didactiek Aanpak Theoretisch kader CoCo Succeslessen Een lessenserie in context Meer lessenseries in context Aan de slag Nabespreking
2
Voorstelrondje en verwachtingen
Peter Visser, (BOS) docent biologie, technator, PWS-coördinator te CSG Dingstede, Meppel. DOT
3
Waarom Concept in Context?
4
Waarom Concept in Context?
Nieuw biologie examenprogramma Exacte vakken promoten (bi, na, sk (wi)) De leerling meer betrokken krijgen Stof meer toegepast in duidelijke context Meer samenhang in kennis Onderwijs meer eigendom van de docent
5
Het frame van de coco-didactiek
Contexten Leefwereld Beroepen Deelnemer(s) Wetenschap Activiteit/doel/opdracht Bron:
6
Aanpak
7
aanleercontext oefencontext toetscontext
Theoretisch kader CoCo leefwereld beroep wetenschap aanleercontext oefencontext toetscontext transfer transfer Concepten 1, 2, 3 en 4
8
Succeslessen Gemotiveerde leerlingen door? welke didactiek?
welke lessen? welke werkvormen? welke practica?
9
Een lessenserie in context
Lessenserie “Eten wat de pot schaft!” Survival Leefwereld Bear Grylls deelnemer Voedingsmiddelen zoeken ter overleving Activiteit
10
Meer lessenseries in context
Verloskundige Syndroom van Schwachmann of Anorexia? Lorenzo’s oil Wijnproducent Stier Herman/educatief medewerker Biotechnoloog
11
Aan de slag….. (1) Volgens de verbindende context (B)
zoek een rustig hoekje of gebruik de pc zoek samen een context van buiten het boek neem +/- 10 minuten de tijd
12
Aan de slag….. (2) Welke concepten kunnen in deze context aan bod komen? bedenk zoveel mogelijk (mindmappen) gebruik eventueel internet maak een selectie / spreek een voorkeur uit Zet vervolgens op de poster: context beoogde leerdoelen / concepten deelnemers (positie van de leerlingen) Activiteit/doel/opdracht
13
Nabespreking -Wat zijn de verschillen tussen de gevonden contexten?-
-Wat zijn de verschillen in aanpak?- -Welke werkvormen pas je in (tips)?- -Wie gaat verder met het ontwikkelen van eigen lessenseries?- -Hoe ga je dat doen? Een lesje of direct een lessenserie?- -Volgens welk model?-
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.