De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.

Verwante presentaties


Presentatie over: "© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs."— Transcript van de presentatie:

1 © Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs

2 © Osito 2004 Inhoud van deze presentatie 1.Het gebruik van Voice Direct voor afstandsonderwijs 2.Het gebruik van Voice Boards bij blended learning 3.De rol die Voice E-mails kunnen spelen op het vlak van begeleiding 4.De aanmaak van eigen oefen- en toetsmateriaal met de Auteur voor Mondelinge Toetsen 5.Voorbeelden van integratie:  Perception  Blackboard 6.Case study: Het Franse 'Centre national d'enseignement à distance (Cned)

3 © Osito 2004 Het gebruik van Voice Direct 1.Synchrone conferencing:  uitsluitend mondeling  de mogelijkheid om alles te bewaren 2.Bijeenkomsten van werkgroepen 3.De organisatie van debatten 4.Rollenspel

4 © Osito 2004 Het gebruik van Voice Boards 1.Asynchrone spraakberichten op een forum 2.Discussies kunnen na de lesuren verdergezet worden 3.Eventueel, gevolgd door besprekingen tijdens de lesuren 4.Asynchroon rollenspel 5.Werkgroepen

5 © Osito 2004 De rol van Voice E-mails 1.Individuele correcties 2.Voorbereiding van presentaties 3.Begeleiding

6 © Osito 2004 De Auteur voor Mondelinge Toetsen 1.Aanmaak van oefenmateriaal, bijvoorbeeld vragen 2.Organisatie van het materiaal in concrete toetsen 3.Ter beschikking stellen van het oefen- en toetsmateriaal 4.Mondelinge automatische verbetering 5.Taalleerders kunnen de verbeteringen beluisteren

7 © Osito 2004 Aanmaak van vragen 1.Zes werkvormen 2.Beeldmateriaal kan toegevoegd worden 3.Geluidsopnames kunnen opgenomen en toegevoegd worden 4.Aanmaak van vragen met bijhorende correcte en foutieve antwoorden

8 © Osito 2004 De organisatie van vragen in concrete toetsen 1.Keuze uit het oefen- en toetsmateriaal 2.Volgorde van het oefen- en toetsmateriaal 3.Toekennen aan (groepen van) taalleerders

9 © Osito 2004 Ter beschikking stellen van het oefen- en toetsmateriaal 1.Toelichting of opdracht 2.Toegang tot de diensten van Wimba 3.Afleggen van de oefeningen en/of de toetsen

10 © Osito 2004 Verbetering van de oefeningen en toetsen 1.Het Wimba platform 2.Mondelinge verbeteringen

11 © Osito 2004 Beluisteren van de verbeteringen 1.Van zodra er wordt ingelogd, ontvangt de taalleerder zijn of haar verbeteringen 2.Bij elke vraag kan er mondelinge feedback toegevoegd worden 3.De geschreven oefeningen worden automatisch voorzien van verbeteringen

12 © Osito 2004 Voorbeelden van integratie 1.Perception 2.Blackboard

13 © Osito 2004 Het Franse 'Centre national d'enseignement à distance: Cned Marktleider in Europa Ontwikkeling van cursusen voor beroepsopleidingen Eenvoud van gebruik "Wimba biedt ons de nodige technische oplossingen waardoor het voor ons mogelijk wordt om on line te werken aan mondelinge vaardigheden.“ Jean Malka, Projectmanager Cned

14 © Osito 2004 Hartelijk dank voor uw aandacht Meer info op www.wimba.be


Download ppt "© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs."

Verwante presentaties


Ads door Google