Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdJelle Segers Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Interactie oftewel: wat met wie? Eerst eens analytisch...
2
(wow- daar wil ik bij zijn) (Rigide procesmmnt) (Rigide Projectmanagement) (zingeving) Huidige verkeerskundige praktijk Imagineering (wow- ik wil meedoen!) (wow- mooi gemaakt!) Gericht op Co-creatie Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materiele waarde Oriëntatie op immateriele waarde (Strategie en organisatie) proces inhoud
3
(Rigide Projectmanagement) Integraal projectmmnt (Prince2) (imagineering 2.0) (Rigide procesmmnt) (Leiderschap) Imagineering (imagineering 3.0) Prosumership (imagineering 1.0) Gericht op Vraagkant Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materieel ontwerp Oriëntatie op immaterieel ontwerp Strategie en organisatie (Business Process Re-design) Interactie Organisatie Proces Inhoud Organisatie Proces Inhoud Proces Inhoud Redenerend vanuit het bestaande
4
(Rigide Projectmanagement) Integraal projectmmnt (Prince2) (imagineering 2.0) (Rigide procesmmnt) (Leiderschap) Imagineering (imagineering 3.0) Prosumership (imagineering 1.0) Gericht op Vraagkant Gericht op aanbodkant Oriëntatie op Materieel ontwerp Oriëntatie op immaterieel ontwerp Strategie en organisatie (Business Process Re-design) Inspiratie Creatie Exploratie Implementatie Creatie Exploratie Implementatie Exploratie Implementatie Redenerend vanuit de verbeelding
5
Instrumentaliteit: Van Aansturings- Besluitvormings- ProbleemProjectmatig Procesmatig probleem Naar werken werken naar Realisatie-Samenwerkings- Aanpakaanpak Verwachting: Kwaliteit Acceptatie van de aanpak Motivatie vanuit materiële oplossingen, probleemgericht redenerend Maakbaar-heidMateriëleoplossing Waarde:Waarde: Oplossen van realisatieSamenwerkings-probleem
6
Instrumentaliteit: Van van Aansturings- attitude ProbleemProjectmatig Co-creatie Naar werken naar Realisatie-Passie/ Aanpakinspiratie Verwachting:verwachting: Kwaliteit genererende relatie van de aanpak Motivatie vanuit materiele oplossingen Waardegericht redenerend Waarde:Waarde: Oplossen van vermeerderen realisatiesociaal kapitaal probleem genererendvermogenMateriëlewaarde
7
Instrumentaliteit: Van Denkraam/ Attitude paradigmaBeleving Co-creatie Naar naar Lens/Passie/ perspectiefinspiratie Verwachting:Verwachting:: Productief Genererende statement relatie Motivatie vanuit immateriële oplossingen, waardegericht redenerend genererendvermogenImmateriëlewaarde Waarde:Waarde:Vermeerderen symbolischSociaalkapitaal
8
Instrumentaliteit: Van Denkraam/ besluitvormings paradigmaBeleving procesmatig probleem Naar werkennaar Lens/Samenwerkings perspectiefaanpak Verwachting: Productief Acceptatie van de statement aanpak Waarde:Waarde: Vermeerderenoplossing van symbolischsamenwerkings kapitaalprobleem Maakbaar-heidImmateriëleoplossing Motivatie vanuit immateriële oplossingen, probleemgericht redenerend
9
Interactie of: hoe doe je dat? De synthese
10
Instrumentaliteit: Van Denkraam/ Attitude paradigmaBeleving Co-creatie Naar naar Lens/Passie/ perspectiefinspiratie Verwachting:Verwachting:: Productief Genererende statement relatie Motivatie vanuit immateriële oplossingen, waardegericht redenerend genererendvermogenImmateriëlewaarde Waarde:Waarde:Vermeerderen symbolischSociaalkapitaal
11
Instrumentaliteit: Van Preference passief Polution narratief imaginative Naar (verhalend)(maakt wat los)naar Echtheid, flow vitaal betekenisvolharmonisch Verwachting: Authenticiteit Zelfbewustzijn schoonheidzelfverwerkelijking Imagineering, Het creeren van een belevingsconcept Waarde:Waarde: HerkenningTransformatie (wat ik (tot wie ik daarmee daardoor kan doen) verword) Wow- ik wil Meedoen!Immateriëlewaarde
12
Rosa Niet de meest heftige ervaring maar de meest echte telt...
13
De infantiele consument- Benjamin Harper Infantilisering van de consument: Als je wilt dat het consumentenkapitalisme zegeviert, dan moet je van consumenten kinderen maken of van kinderen consumenten Preference polution: how markets create the desires we dislike Infantilisering van de consument: Als je wilt dat het consumentenkapitalisme zegeviert, dan moet je van consumenten kinderen maken of van kinderen consumenten Preference polution: how markets create the desires we dislike
14
Infantilisering Peter pan: ik wil geen grote man worden Impulsiviteit boven bedachtzaamheid Gevoel boven rede Zekerheid boven onzekerheid Dogma’s boven twijfel Onwetendheid boven kennis Spel boven werk Plaatjes boven woorden Beelden boven idee Kijken boven reflectie Plezier boven geluk Egoïsme boven altruïsme Privaat boven publiek Narcisme boven sociabel zijn Rechten boven plichten Het nu boven verleden en toekomst Het nabije boven het verre Peter pan: ik wil geen grote man worden Impulsiviteit boven bedachtzaamheid Gevoel boven rede Zekerheid boven onzekerheid Dogma’s boven twijfel Onwetendheid boven kennis Spel boven werk Plaatjes boven woorden Beelden boven idee Kijken boven reflectie Plezier boven geluk Egoïsme boven altruïsme Privaat boven publiek Narcisme boven sociabel zijn Rechten boven plichten Het nu boven verleden en toekomst Het nabije boven het verre
15
Waar past spel en waar past volwassenheid? Het is redelijk gewoon dat een kind in een videospel spaceinvaders kapotschiet... Maar een kind met een revolver op straat is niet normaal Het is redelijk gewoon dat een volwassene met een auto rijdt... Maar een volwassene die onwetend, egocentrisch en impulsief is in het verkeer? Rosa is speels waar het kan, volwassen waar het moet Waar past spel en waar past volwassenheid? Het is redelijk gewoon dat een kind in een videospel spaceinvaders kapotschiet... Maar een kind met een revolver op straat is niet normaal Het is redelijk gewoon dat een volwassene met een auto rijdt... Maar een volwassene die onwetend, egocentrisch en impulsief is in het verkeer? Rosa is speels waar het kan, volwassen waar het moet
16
Rosa is speels als een kind, maar rijdt als een volwassene Kapstok Bereikbaarheid Opt-in, opt-out Time shift Verkeersveiligheid Vergevingsgezindheid Statusonderkenning Milieu Maar ook: serieus genomen worden Kapstok Bereikbaarheid Opt-in, opt-out Time shift Verkeersveiligheid Vergevingsgezindheid Statusonderkenning Milieu Maar ook: serieus genomen worden
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.