Download de presentatie
GepubliceerdAndrea Maes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Gemeente Haarlemmermeer mei 2007 DIV Haarlemmermeer mei 2007
2
Inhoud Beleid Rijksoverheid en hoe de gemeente Haarlemmermeer hierop inspeelt Trends en ontwikkelingen op het gebied van DIV en DIV-systemen Cases van vergelijkbare gemeenten en hun ontwikkeltraject Cases van toonaangevende gemeenten en het Ministerie van BZK
3
Programma 08.30 - 08.50 Informatie (spel – parate kennis -)
Beleidskeuze ‘wat’ Mini-pauze Trends en ontwikkelingen ‘hoe en wanneer’ Cases vergelijkbare gemeenten: bijstellen? 10.50 – Cases toonaangevende gemeenten en BZK: bijstellen? 11.20 – Eigen opdracht uitwerken/positie kiezen Mini pauze 11.40 – Magic shop: Wat ga ik hoe en met wie doen
4
Informatiespel Maak met 4 personen aan een tafeltje
Kies je gemeentenaam (één van de kernen van de Haarlemmermeer) Kies 3 kaartjes wat je raakt aan het werken in de informatie (1 minuut) + uitwisselen Speel het kennisspel: stapel blind leggen en snel omdraaien en uitleg + status Haarlemmermeer geven aan elkaar
5
Ambitie Haarlemmermeer-div
Één van de beste servicegemeenten NL Publieksmodel: loket, uitvoering en beleid Optimale bereikbaarheid voor inwoners/ Bedrijven en instellingen Groep ondersteuning: beleid, advies, ondersteunende diensten Open, persoonlijk, deskundig, vernieuwend, pro-actief en initiatiefrijk,
6
FM-DIV-functie Ordening en toegankelijk maken
Zorgvuldig: registreren, ontsluiten, toegankelijk maken en archiveren Volledig en tijdig beschikbaar Raadsstukken en uitgaande en interne post Ontwikkeling: Workflow, DSP en digitalisering van de dienstverlening
7
Rijksbeleid Zorg, beheer en Toezicht (Digitale) Duurzaamheid
Goede, geordende en toegankelijke staat Informatie op Orde (OCenW + artikel) Visie op div Geo info voorbeeld DIV Haarlemmermeer mei 2007
8
Compliance Voldoet Haarlemmermeer aan vigerende wet-en regelgeving?
DIV: Bewaar-en vernietigingstermijnen, beheer van: Documenten, gegevens, informatie (databases/web/ka) Naspeurbare processen in de gehele organisatie Bepaal individueel sterkte-zwakte huidige situatie (3 minuten) Verminderde aandacht voor document DIV Haarlemmermeer mei 2007
9
Trends en ontwikkelingen
Digitaal, klantgericht en transparant Procesgericht en ketensamenwerking Ontsluiting op: proces/onderwerp, subject, object: toenemend belang metadata Basisregistraties/koppelingen Front-mid en backoffice en Open source ………. Digitaal klantendossierhttp:// DIV Haarlemmermeer mei 2007
10
Digitaal Klanten Dossier
11
DIV Haarlemmermeer Bijstellen?
12
Cases gemeenten/BZK Den Haag Amsterdam Den-Bosch en Dordrecht
Tekstproductie en Workflow Bestuurlijke stukkenstroom Web dienstverlening Amstelveen Zaanstad, Leiden Andere Overheid Interlab GOVUNITED
13
DIV systemen PR/DMS/RMA Workflow KA DSP Proces Opslag Gebruiksgemak
Toepassingen Multi-Functional ASP
14
DIV Haarlemmermeer Bijstellen?
15
Compliance opdracht Groepsopgave ‘wat staat ons te doen’
Maak keuze uit: Lever een advies aan het college Geef een toelichting aan de Directeur Bespreek met afdelingshoofd Bespreek met beleidsmedewerker/collega
16
Magic Shop
17
Vragen? Tips voor een volgende groep?
Afsluiting Vragen? Tips voor een volgende groep?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.