De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013."— Transcript van de presentatie:

1 Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013

2 Formatief toetsen Activiteiten die door leraren en leerlingen worden uitgevoerd en informatie opleveren die daadwerkelijk gebruikt wordt door leraren en leerlingen om het onderwijs en leeractiviteiten bij te stellen (Black & William, 1998) Informeelformeel ‘on the fly’gepland

3 samenhang in het curriculum

4 curriculumontwikkeling school- organisatie- ontwikkeling professionele ontwikkeling betrokkenen cultuur: samenwerkingscultuur, curriculair leiderschap infrastructuur: overlegstructuren tijd, budget de school als onderwijs-, leer- en ontwerpomgeving veranderbereidheid betrokkenheid competenties vakinhoudelijke pedagogisch-didactische curriculumontwikkel- intrapersoonlijke (samenwerkings-) interpersoonlijke (reflectie) formatieve en summatieve toetsen vakvernieuwing doorlopende leerlijnen maatwerk, talentontwikkeling samenhangend onderwijsaanbod geschikte leermiddelen ambities, profilering visie (waartoe leren leerlingen) curriculum op meso-(school)niveau curriculum op micro-(klas)niveau curriculum op nano-(leerling)niveau samenhang in ontwikkelingen in de school


Download ppt "Formatief toetsen en differentiatie: ideaal en/of werkelijkheid? Nienke Nieveen miniconferentie "Formatief toetsen” Heerlen, 26 maart 2013."

Verwante presentaties


Ads door Google