De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt.

Verwante presentaties


Presentatie over: "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt."— Transcript van de presentatie:

1 CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt

2 Agenda les 2 Agenda Waardecreatie Co-creatie Project Afsluiting

3 Waardecreatie In onze hedendaags economy is alles te koop klantbehoefte verschuift naar het hebben van een ervaring Experience marketing gaat uit van waardecreatie door het nauwkeurig regisseren van een beleving Het regisseren van een verhaal dat het waard is om door te vertellen

4 Waardecreatie

5 Formuleer op basis van het voorgaande filmpje de waardecreatie

6 Waardecreatie DSM was finalist voor een Marketing Excellence Award 2008 in de categorie Innovatie. DSM ging ook met de award naar huis. Dit chemieconcern is hét voorbeeld van hoe een technologiegeoriënteerde onderneming zich kan omvormen tot een marktgedreven organisatie, aldus Repko namens de vakjury. De decentrale marketingaanpak faciliteert daarbij een optimale klantconnectie. Met de focus op consumer insights denkt DSM verder dan alleen haar klanten; het denkt mee met de eindgebruiker. En deze waardecreatie in de keten is uiterst innovatief in de industriële markt. Niet verwonderlijk dat deze case het hoogst scoorde op aantoonbare waarde-innovatie. De wijze waarop DSM inspeelt op trends en ontwikkelingen in de wereld en vanuit de vraagzijde innovatieve oplossingen biedt, overtuigt ons van de marketing excellence van deze organisatie.

7 Co-creatie Je kunt d.m.v. een beleving waarde creëren voor consumenten. In les 1 keken we al naar waardecreatie voor stakeholders. Nu gaan we waarde creëren door co-creatie. We gaan met het begrip co-creatie oefenen

8 Dragons Den Toelichting TV-programma Dragons Den Niet te kijken via site BBC: in Nederland betalen wij geen Brits kijk- en luistergeld. Daarmee behandelt de BBC internet ouderwetser dan radio. Daarom: kijken via Youtube.

9 Opdracht We bekijken een pitch uit Dragons Den. Daarna voer je in tweetallen de volgende opdracht uit:  Bedenk een manier voor Hungryhouse om d.m.v. co-creatie een betekenisvolle beleving voor consumenten te bieden. (Uitgebreide toelichting volgt na het bekijken van de video’s). Pitch bestaat uit twee delen: http://www.youtube.com/watch?v=kzcQtXA5Gc8 http://www.youtube.com/watch?v=MhKxPn_g_40

10 Details opdracht In tweetallen. 20 minuten samenwerken, 20 minuten bespreken. Om de opdracht goed te kunnen maken, moet je eerst de vraag beantwoorden: welke beleving biedt Hungryhouse aan de consument? Het probleem waar jij vervolgens voor gesteld wordt, is individuele bezoekers met deze beleving te laten interacteren zodat er voor hen toegevoegde waarde ontstaat. Kortom, hoe maak je de standaardbeleving van Hungryhouse individueel? Volg het stappenplan dat je verderop aangereikt krijgt!

11 Website Voordat je met de opdracht kunt beginnen, bekijk je de website van Hungryhouse: http://hungryhouse.co.uk Als postcode bij de restaurantzoeker kun je invullen: ec1.

12 Stappenplan Stappenplan: 1.Benoem kernwaarden en kernconcept van Hungryhouse 2.Benoem hoe die in een beleving tot uitdrukking (kunnen) komen 3.Geef aan hoe individuele bezoekers een interactie met deze beleving (kunnen) aangaan 4.Geef aan hoe individuele bezoekers deze beleving uniek en waardevol kunnen maken.

13 Project Over Customer journey maps en betekenisvolle scenario’s....

14 Customer Journey Map Over Customer journey maps en betekenisvolle scenario’s....

15 Customer Journey Map

16 Scenario’s

17

18 Project Status quo?

19 Opdracht 1 Status quo?

20 Vooruitblik les 3 90 seconden presentaties opdracht 1 Iedere groep bereidt een 90 sec presentatie voor Let op saaie Powerpoints zijn verboden Volgende keer weer ruimte voor het project dus: –Neem zoveel mogelijk mee aan documentatie en visuals. –Bereid een korte presentatie voor over de meest actuele stand van zaken van het project.

21 Afsluiting Vragen? Het volgende hoorcollege is 10 december! Tot over 2 weken! http://docent.cmd.hro.nl/brega/jaar2/crm/winter


Download ppt "CREATIVE MARKETING WC 2, jaar 2, Winter 2009 Waardecreatie en Co-creatie Experience Economy Ayman van Bregt."

Verwante presentaties


Ads door Google