Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdPhilomena Geerts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Evaluatie examens LBB 2009 Vragenlijst en examenbespreking Deelnemers Groene leertraject
2
Passende afsluiting? Voldoende Erg theoretisch en erg gericht op economie Geen juist beeld van het resultaat wat betreft competenties Competenties komen slechts beperkt aan bod Te weinig reflectie
3
Algemene totaalindruk? Voldoende Te veel rekenwerk, veel leeswerk Te grote organisatielast: te weinig rekening gehouden met de capaciteiten van scholen en de beschikbare tijd Veel te omvangrijk en te ingewikkeld Meer doe-opdrachten
4
Richtijnen voorbereiding examen Op tijd, duidelijk en volledig Meer overlap tussen examens BB, KB, GL Veel verschillende onderdelen geeft zware druk op personele bezetting en ruimte Het kostte veel tijd om alles te overzien. Ik kwam er te laat achter dat ik het examen ook van te voren had mogen maken. Qua tijd moeilijk haalbaar.
5
Overige vragen Goed organiseerbaar? Eens 55% Sluit aan bij examenprogamma? Eens 55% Type opdrachten sluit aan bij examenprogamma? Eens 47% LL goed voorbereid op onderwerpen? Eens 50% LL goed voorbereid op type opdrachten? Eens 50% Contexten sluiten aan op belevingswereld? Eens 25% Taalgebruik geschikt? Eens 50% Moeilijkheidsgraad geschikt? Eens 42% Voldoende tijd voor LL? Eens 61% Kwaliteit correctievoorschrift? Duidelijk en volledig
6
Kenmerken CE Vertaling van toetsmatrijs: afvraagbaar deel examenprogramma, praktijk/theorie Authentiek: contexten Moeilijkheidsgraad: vergelijkbaar met andere sectoren Herhaalbaar: onafhankelijk van beoordelaar (bindend correctievoorschrift) Vergelijkbaar: consistent tussen leerlingen Organisatielast: rekening houdend met mogelijkheden scholen
7
Resultaten CSPE LBB 2009 BB: 16% onvoldoende, gemiddelde 6,2 KB: 16% onvoldoende, gemiddelde 6,1 GL: 16% onvoldoende, gemiddelde 6,1
8
Plannen en akties 2009/2010 Onderzoek LNV onder docenten (in verband met invoering examenprogramma): nieuwe examenprogramma, CSPE als examenvorm en CSPE GL als examen voor de vakrichtingen Landbouw Voorlichting en scholing docenten: regelgeving bij examens, rol van docent als examinator (oa nav onderzoek Inspectie) en beoordeling van processen Rekening houden met opmerkingen docenten bij productie examens 2011: oa taal- en rekenniveau, organisatielast, verhouding theorie/praktijk
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.