De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1."— Transcript van de presentatie:

1 Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1

2 Agenda Doelstelling Site met presentaties Vragen Theorie Voor vrijdag
MK01 HEO-CE1

3 Doelstelling Inleiding in de marketing Na dit college weet je:
wat van de ontwikkeling van de psychologie af hoe een koopbeslissing tot stand komt welke besluitvormingsprocessen er zijn hoe koopbeslissing en besluitvorming beïnvloed worden MK01 HEO-CE1

4 http://www.hzeeland.nl/ ~jdekker/mk01
HEO-CE1

5 Vragen? MK01 HEO-CE1

6 Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme skinner
stimulus - black box - response operante conditionering (positieve bekrachtiging) MK01 HEO-CE1

7 Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
freud uiterlijk gedrag verklaren uit interne processen ich, über-ich, es wat vreemd beeld over sex MK01 HEO-CE1

8 Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
humanistische psychologie Maslow positief mensbeeld, streven naar zelfverwezenlijking zo blij dat het ook weer niet goed is MK01 HEO-CE1

9 Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
humanistische psychologie cognitieve psychologie subjectieve betekenisverlening werken via schema´s van informatieverwerking doelgericht denken en handelen MK01 HEO-CE1

10 Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

11 Probleemerkenning Geen koop zonder probleem
probleem wordt opgelost door behoefte duidelijke behoefte manifest worden van een latente behoefte MK01 HEO-CE1

12 Informatie zoeken Intern zoeken Extern zoeken Persoonlijke bronnen
Openbare bronnen Commerciële bronnen Ervaringsbronnen MK01 HEO-CE1

13 Evalueren van de alternatieven
Alle mogelijke alternatieven Evoked set/choice set Rangschikken evoked set grenswaarden attributen MK01 HEO-CE1

14 Aankoopbeslissingen Koopintensie is gevormd Situationele factoren:
beïnvloeden totaal wijzigen MK01 HEO-CE1

15 Evalueren na de koop Voldoet het in behoefte Cognitieve dissonantie
indrukken die niet matchen twijfel/onaangenaam gevoel na koop rationalisatie promotie richten op nieuwe kopers, goede aftersales service en garantie Mond op mond reclame tevreden tegen 3, ontevreden tegen 30 MK01 HEO-CE1

16 Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

17 MK01 HEO-CE1

18 Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

19 Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

20 Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

21 Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

22 Persoonlijke omstandigheden
Demografische factoren Levenstijl Situationele factoren MK01 HEO-CE1

23 Persoonlijke omstandigheden
Levenstijl AIO activiteiten interesses opinies Zelfbeeld/zelfconcept actuele zelf ideale zelf MK01 HEO-CE1

24 Persoonlijke omstandigheden
Situationele factoren aankoopredenen fysieke omgeving sociale omgeving tijddimensie toevalligheden MK01 HEO-CE1

25 Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie behaviourisme
psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie MK01 HEO-CE1

26 Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces MK01 HEO-CE1

27 Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

28 Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag MK01 HEO-CE1

29 MK01 HEO-CE1

30 Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag Drie hoofdgroepen van beïnvloeding MK01 HEO-CE1

31 Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1

32 Vragen? MK01 HEO-CE1

33 Voor vrijdag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 Alle ‘groene termen’ kennen
Vragen formuleren MK01 Hoorcollege week 3

34 Einde MK01 HEO-CE1

35 Einde MK01 HEO-CE1


Download ppt "Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1."

Verwante presentaties


Ads door Google