Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRoel Smet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1
2
Agenda Doelstelling Site met presentaties Vragen Theorie Voor vrijdag
MK01 HEO-CE1
3
Doelstelling Inleiding in de marketing Na dit college weet je:
wat van de ontwikkeling van de psychologie af hoe een koopbeslissing tot stand komt welke besluitvormingsprocessen er zijn hoe koopbeslissing en besluitvorming beïnvloed worden MK01 HEO-CE1
4
http://www.hzeeland.nl/ ~jdekker/mk01
HEO-CE1
5
Vragen? MK01 HEO-CE1
6
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme skinner
stimulus - black box - response operante conditionering (positieve bekrachtiging) MK01 HEO-CE1
7
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
freud uiterlijk gedrag verklaren uit interne processen ich, über-ich, es wat vreemd beeld over sex MK01 HEO-CE1
8
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
humanistische psychologie Maslow positief mensbeeld, streven naar zelfverwezenlijking zo blij dat het ook weer niet goed is MK01 HEO-CE1
9
Cadeautje Ontwikkeling in de psychologie behaviourisme psychoanalyse
humanistische psychologie cognitieve psychologie subjectieve betekenisverlening werken via schema´s van informatieverwerking doelgericht denken en handelen MK01 HEO-CE1
10
Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
11
Probleemerkenning Geen koop zonder probleem
probleem wordt opgelost door behoefte duidelijke behoefte manifest worden van een latente behoefte MK01 HEO-CE1
12
Informatie zoeken Intern zoeken Extern zoeken Persoonlijke bronnen
Openbare bronnen Commerciële bronnen Ervaringsbronnen MK01 HEO-CE1
13
Evalueren van de alternatieven
Alle mogelijke alternatieven Evoked set/choice set Rangschikken evoked set grenswaarden attributen MK01 HEO-CE1
14
Aankoopbeslissingen Koopintensie is gevormd Situationele factoren:
beïnvloeden totaal wijzigen MK01 HEO-CE1
15
Evalueren na de koop Voldoet het in behoefte Cognitieve dissonantie
indrukken die niet matchen twijfel/onaangenaam gevoel na koop rationalisatie promotie richten op nieuwe kopers, goede aftersales service en garantie Mond op mond reclame tevreden tegen 3, ontevreden tegen 30 MK01 HEO-CE1
16
Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
17
MK01 HEO-CE1
18
Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
19
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
20
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
21
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
22
Persoonlijke omstandigheden
Demografische factoren Levenstijl Situationele factoren MK01 HEO-CE1
23
Persoonlijke omstandigheden
Levenstijl AIO activiteiten interesses opinies Zelfbeeld/zelfconcept actuele zelf ideale zelf MK01 HEO-CE1
24
Persoonlijke omstandigheden
Situationele factoren aankoopredenen fysieke omgeving sociale omgeving tijddimensie toevalligheden MK01 HEO-CE1
25
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie behaviourisme
psychoanalyse humanistische psychologie cognitieve psychologie MK01 HEO-CE1
26
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces MK01 HEO-CE1
27
Evalueren alternatieven
Koopbeslissing Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
28
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag MK01 HEO-CE1
29
MK01 HEO-CE1
30
Samenvatting Vier hoofdstomingen in psychologie
Vijf fasen in het koopbeslissingsproces Drie soorten oriëntatie- en aankoopgedrag Drie hoofdgroepen van beïnvloeding MK01 HEO-CE1
31
Koopbeslissing Probleemherkenning Persoonlijke omstandigheden
Informatie zoeken Psychologische factoren Evalueren alternatieven Aankoopbeslissing Sociale factoren Evaluatie na de koop MK01 HEO-CE1
32
Vragen? MK01 HEO-CE1
33
Voor vrijdag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 Alle ‘groene termen’ kennen
Vragen formuleren MK01 Hoorcollege week 3
34
Einde MK01 HEO-CE1
35
Einde MK01 HEO-CE1
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.