Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLeo Vedder Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Opleiden in school (v)so Expertmeeting 4 & 5 april 2007
2
Waarom deze expertmeeting? Uitkomsten monitoring (0-meting) Inventarisatie onder projectscholen Conclusies: 1.Competenties t.a.v. eigen reflectie en competentieontwikkeling zijn onvoldoende ontwikkeld 2.Nog weinig ‘werkplekleren’ binnen de scholen en inbedding van scholingsactiviteiten binnen algeheel professionaliseringbeleid
3
Dagprogramma (ochtend) Meeting 1: Reflectietools – /vaardigheden 10.15u. Workshop 1: Voorbeelden van reflectietools (Martine Amsing/Mariëlle Rutten, KPC Groep) 11.15u. Koffiepauze 11.30u. Workshop 2: - Voorbeeld van het inbedden van intervisie en SVIB binnen V(S)O De Zwengel (Matthieu Roozen, V(S)O De Zwengel) - Voorbeeld van inbedden intervisie binnen SENSIS (door Marcel Nooijen van Sensis) 12.30/12.45u. Lunch
4
Dagprogramma (middag) Meeting 2: Opleidingsinfrastructuur 13.30u. Workshop 3: Voorbeelden voor het opzetten van een OIS-infrastructuur (Rosa Hessing, KPC Groep / Carie v.d. Kruijs, Matthieu Roozen en Irmgard Heijmans, V(S)O De Zwengel) 16.00u. Einde (met drankje)
5
Kennismaking Wie bent u? Wat brengt u hier?
6
Meeting 1 Inleiding reflectietools Stelling: Ons onderwijspersoneel is voldoende bekwaam in het onderzoeken, expliciteren en ontwikkelen van opvattingen over het leraarschap en haar bekwaamheid als leraar (competentie in reflectie en ontwikkeling).
7
Meeting 1 Inleiding reflectietools Opzetten leerlijn Reflectielijn: ervaringsleren → leren reflecteren →reflectie →collegiaal ondersteunend leren Onderscheid in perspectief van leraar: startend, beginnend of ervaren: - Startend: reflectie op toekomstige beroepssituatie en startbekwaamheid - Beginnend: reflectie op huidige beroeps- situatie en ‘wegwerken deficiënties’ - Ervaren: reflectie op loopbaanontwikkeling
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.