De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten

Verwante presentaties


Presentatie over: "Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten"— Transcript van de presentatie:

1 Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten
Watertje? GGD Zuid-Holland Zuid Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten Bilthoven, 4 september 2012

2 Titel: Veiligheid vrienden
Wat is de frictie van de klant? Ik ben een meisje van net 16. Ik zit op het vmbo-t in het laatste jaar. Ik woon bij mijn ouders en heb een broertje van 14 jaar. Ik hou van paardrijden en dansen (street dance en hiphop). Ik wil dat mijn vrienden, of andere mensen waar ik om geef, veilig zijn. Ik wil niet dat ze iets overkomt of dat ik ze kwijtraak door een ongeluk. Ik wil dat iedereen na een feestje veilig thuiskomt. Maar als mijn vrienden (te)veel drinken, kunnen er ongelukken gebeuren. Bijvoorbeeld als ze op weg naar huis met de fiets aangereden worden, of op een andere manier een ongeluk krijgen.

3 Nieuw vernieuwd bestaand
Titel: Watertje? Voor wie? Jongeren vanaf 15 tot 17/18 jaar op schoolfeesten en sportverenigingen. Zowel jongens als meisjes. Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? Eenmalig leuk glas kopen Gratis en onbeperkt water bijvullen aan de bar - Glazen hebben een tof design, lampjes, kleuren 7 verschillende soorten glazen die jongeren kunnen sparen Water heeft verschillende smaken IJsblokjes, rietjes Jongeren worden gestimuleerd om (meer) water te drinken in plaats van alcohol. Het is aantrekkelijk om water in plaats van alcohol te drinken vanwege de lage kosten en de mogelijkheid om de verschillende glazen te sparen. Doelgroep bestaand nieuw Nieuw vernieuwd bestaand Product x

4 Titel: Spaar ze allemaal!
Waarom kiest de klant er voor? nee ja “Als puber wil je alles hebben” Dingen verzamelen is leuk, vooral met gadget Relatief goedkoop, hele avond gratis bijvullen Glazen zijn “cool” om mee gezien te worden Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? - Alcoholproducenten - Eigenaar sportvereniging? nee ja Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

5 Titel: Jongeren ontwerpen de glazen zelf
Maakbaarheid Glazen en gadgets ontworpen door doelgroep (jongeren jaar) Glazen laten produceren Pilot op schoolfeesten/sportverenigingen, daarna uitrollen in deze settings Aandachtspunten: Kosten van productie glazen Medewerking scholen en sportverenigingen Duidelijke communicatie over actie richting doelgroep (glas mag je mee naar huis nemen) Mogelijke partners Fabrikant van glazen Middelbare scholen Sportverenigingen Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Ontwerp en productie 6 maanden Pilot inclusief evaluatie 6 maanden Product aanscherpen obv pilot 2 maanden Verdere uitrol op scholen, sportverenigingen (en eventueel in de horeca)

6 Titel: Kosten en criteria
Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar Productontwerp is “gratis” (exclusief begeleidingsuren GGD) Productie glazen Kosten pilot Kosten evaluatie Kosten jongere: €3,50 per glas (opbrengst voor school/sportvereniging) Voldoet het aan criteria? Nieuw: ja, voor zover bekend Vermindert alcoholgebruik: ja, water als alternatief Kosten-baten: kosten zijn laag afhankelijk van productiekosten; baten zijn voor school/sport Rol GGD: gebruik maken van connecties GGD met school/sport, stimuleren van school/sport tot alcoholmatiging Sluit aan bij doelgroep: ja, gebaseerd op klantfrictie doelgroep, direct enthousiast ontvangen, Betrokkenheid doelgroep: Doelgroep wordt betrokken bij ontwerp glazen


Download ppt "Chantal Kenens, Anneke Risselada, Merel Schutten"

Verwante presentaties


Ads door Google