De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

[passende afbeelding]

Verwante presentaties


Presentatie over: "[passende afbeelding]"— Transcript van de presentatie:

1 [passende afbeelding]
Sixpack Sixpack [passende afbeelding] GGD Amsterdam Yvonne Helsloot, Wilco Schilthuis, Johan Oste Bilthoven, 04 september `12

2 ‘Ik drink verantwoord zes glazen op een avond’
Wat is de frictie van de klant? Situatie: Ik ben zelfstandig en onafhankelijk en vind dat ik mijn eigen grenzen ken. En ik kan goed met alcohol omgaan. Behoefte: Ik wil gewoon mezelf zijn en doe niets omdat anderen dat vinden. Ik vind bier lekker en het maakt me lekker los. Frictie: Maar ik ben zestien jaar en drink zes glazen bier op een avond. En ik zie daar geen probleem in.

3 Titel: dit is ons nieuwe concept
Voor wie? Doelgroep (jongeren 16-18jr): leerlingen van VMBO vierde leerjaar en/of MBO eerste leerjaar. In deze groep zien we meer risicogedrag. Nieuw voor: Nederland GB / PG onze GGD Wat houdt het nieuwe concept in? -Serie Youtube filmpjes jongeren E-learning ouders Implementatie via onderwijs Aanvullend schoolbeleid Hoe vermindert dit het alcoholgebruik? - Jongeren worden zich meer bewust van de risico’s - Imago van drinken en niet drinken - Regels van ouders en school Wat maakt dit concept zo vernieuwend? - het beïnvloeden van de attitude van jongeren in combinatie met het stellen van regels voor ouders gebeurd voor deze doelgroep nog niet. - Gebruik van nieuwe media ook voor de ouders. - Implementatie van nieuwe media via het onderwijs is nieuw Doelgroep bestaand nieuw Nieuw vernieuwd bestaand Product x

4 Lachuh!!!! Waarom kiest de klant er voor?
nee ja - Spannend en humoristisch - Zelfvertrouwen voor de ouders - Eventueel beloningsmechanismen. - School: geen lestijd Wie of wat zijn concurrenten en wat is onze positionering en rol? - 24 miljoen andere ‘interessante’ filmpjes - vrije tijd van ouders - positieve imago van alcohol Onze positie: kick of via het onderwijs om zo jongeren te bereiken. Als GGD rol in de ontwikkeling en implementatie van deze aanpak. nee ja Alternatief 1: logo Alternatief 2: logo Alternatief 3: logo

5 Kost een paar centen, maar…
Maakbaarheid Financiering en verdere idee-ontwikkeling Betrokken partners: onderwijsinstellingen, creatief bureau, jongeren, en financiers (ZonMW, MinVWS), Trimbos-instituut, GGD NL, RIVM In de markt zetten via de scholen (als medium Youtube en andere social media). GGD werft de scholen en scholen berichten de ouders. Voorwaarden voor ontwikkeling: - voldoende commitment van de partners (zie boven) - voldoende budget - creatieve geesten Hoe ziet het productontwikkelingsproces er uit? Ontwikkeling: - zoeken financiën, - focusgroepen jongeren - concept ontwikkeling - pretesten, etc.

6 Titel: Kosten en criteria
Wat kost het en wat levert het op? Cijfers per jaar na drie jaar 8 afleveringen ,- e-learning module ouders ,- salariskosten ontwikkeling ,- implementatiekosten gespreid Totaal ,- verminderd alcoholgebruik en minder daaraan gerelateerde problemen (ziektelast, loopbaanontwikkeling, etc.) Voldoet het aan criteria? Innovatief jaar Gunstige kosten en baten verhouding ?? Past bij de rol van de GGD Betrokkenheid doelgroep


Download ppt "[passende afbeelding]"

Verwante presentaties


Ads door Google