Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRebecca Lambrechts Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Basisboek marketingcommunicatie
Zes colleges over de opzet van een marketingcommunicatieplan College 1: Opbouw marketingcommunicatieplan Hoofdstuk 1
2
Opbouw marketingcommunicatieplan
Nima-A - Marketing Opbouw marketingcommunicatieplan Probleemstelling Analysefase College 1 Hoofdstuk 1 Bepalen doelstellingen College 2 Hoofdstuk 1 Vaststelling doelgroep Vaststelling budget Marketingcommunicatiestrategie (positionering en propositie) Marketingcommunicatiemix College 3, 4, 5 Hoofdstuk 3-9 Mediamix College 6 Hoofdstuk 10 Definitief budget College 6 Hoofdstuk 11 Uitvoering Evaluatie + consumentengedrag College 2
3
Probleemstelling Wat is het probleem van de organisatie op het gebied van communicatie? Bijvoorbeeld: Te weinig naamsbekendheid, geen goede houding tegenover het product, lage conversie bezoeker-koper.
4
Analyse Interne analyse
Wat is er tot op heden gedaan aan marketingcommunicatie binnen het bedrijf?
5
Externe analyse Markt Trends in de markt (met betrekking tot marketingcommunicatie). Vraag Wat zijn op dit moment trends in marketingcommunicatie?
6
Externe analyse Concurrentie
Wat zijn de communicatieactiviteiten van de concurrenten? Afnemers Hoe reageren afnemers op communicatie-uitingen (communicatiegedrag)?
7
SWOT
8
Doelgroep De communicatiedoelgroep is niet altijd hetzelfde als de marketingdoelgroep. Bijvoorbeeld: Organisatie: hogeschool Marketingdoelgroep: studenten (gebruikers) Communicatiedoelgroep: studenten en ouders
9
Nima-A - Marketing Opdracht Wat is de marketingdoelgroep en de communicatiedoelgroep van de volgende producten?
10
Vragen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.