Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdChristina Lemmens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij
2
Procedure Programma van Eisen RET heeft businesscase opgesteld Opdracht aan RET om plan uit te werken met: RET als regisseur Marktpartijen als uitvoerder Bouw schepen / bouw pontons / exploitatie bootdienst
3
Tijdschema December 2008 opdracht aan RET Voorjaar 2009 opdracht bouw schepen Zomer 2009 opdracht bouw pontons Zomer 2009 opdracht exploitatie Maart 2010 start exploitatie 1 e fase December 2010 volledig operationeel
4
Businesscase Verbinding Krimpen – Capelle – Rotterdam – Schiedam – Vlaardingen 15 haltes Zeven dagen in de week van 7:00 tot 24:00 Halfuurdienst, stedelijk traject kwartierdienst
5
De ritssluiting
6
De schepen Traditioneel schip 25 km/u, wendbaar Gelijkvloers in- en uitstappen 80 zitplaatsen, 80 staanplaatsen 50 fietsen
7
De reizigers In 2014 2,5 miljoen reizigers Veel fietsers en korte afstanden Woon-werk, woon-school en recreatief Chipkaart, fiets (bijna) gratis
8
De haltes, waterzijde Robuuste pontons met goede voorzieningen Abri Dynamische reizigersinformatie Camera toezicht en infozuil
9
De haltes, landzijde Goed bereikbaar (fiets- en looproutes) Goede stallingen (fiets, evt. auto P+R) Goede aansluiting op bus, tram en metro In nauwe samenwerking met (deel)gemeente
10
Het milieu Schepen technisch maximaal haalbare Door lagere snelheid 30% minder brandstofverbruik Halten: streven naar energie-neutraal
11
De financiën +10 miljoen bijdrage kosten exploitatie +35 miljoen aanlegkosten halteplaatsen Voor de landzijde wordt een bijdrage van de wegbeheerder verwacht
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.