Download de presentatie
1
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Reclame Persoonlijke verkoop ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX Sales promotion Public relations
2
Figuur 18.1 Het marketingcommunicatiesysteem
3
Figuur 18.2 Geïntegreerde marketingcommunicatie
4
Figuur 18.3 Elementen van het communicatieproces
5
Bekendheid Kennis Waardering Voorkeur Overtuiging Aankoop
Figuur 18.4 Stadia van koopbereidheid
6
SOORTEN BOODSCHAPPEN STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP VORMGEVING
Rationele boodschappen Emotionele boodschappen Morele boodschappen STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP Conclusies trekken Volgorde van argumenten Argument type VORMGEVING Zintuiglijk aantrekkingskracht Nieuwigheid Contrast
7
Figuur 18.5 De gemeten feedback voor twee merken
8
Betaalbaarheids-methode
METHODEN OM HET PROMOTIEBUDGET OP TE STELLEN Percentage van de omzet Pariteitenmethode Taakstellende budgetterings-methode
9
Figuur 18.6 Relatief belang van promotie-instrumenten in consumenten- versus businessmarkten
10
Figuur 18.7 Push-strategie tegenover pull-strategie
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.