De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX

Verwante presentaties


Presentatie over: "ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX"— Transcript van de presentatie:

1 ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Reclame Persoonlijke verkoop ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX Sales promotion Public relations

2 Figuur 18.1 Het marketingcommunicatiesysteem

3 Figuur 18.2 Geïntegreerde marketingcommunicatie

4 Figuur 18.3 Elementen van het communicatieproces

5 Bekendheid Kennis Waardering Voorkeur Overtuiging Aankoop
Figuur 18.4 Stadia van koopbereidheid

6 SOORTEN BOODSCHAPPEN STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP VORMGEVING
Rationele boodschappen Emotionele boodschappen Morele boodschappen STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP Conclusies trekken Volgorde van argumenten Argument type VORMGEVING Zintuiglijk aantrekkingskracht Nieuwigheid Contrast

7 Figuur 18.5 De gemeten feedback voor twee merken

8 Betaalbaarheids-methode
METHODEN OM HET PROMOTIEBUDGET OP TE STELLEN Percentage van de omzet Pariteitenmethode Taakstellende budgetterings-methode

9 Figuur 18.6 Relatief belang van promotie-instrumenten in consumenten- versus businessmarkten

10 Figuur 18.7 Push-strategie tegenover pull-strategie


Download ppt "ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX"

Verwante presentaties


Ads door Google