De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Hoofdstuk 4, Interactieve marketing

Verwante presentaties


Presentatie over: "Hoofdstuk 4, Interactieve marketing"— Transcript van de presentatie:

1 Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
De situatie-analyse Hoofdstuk 4, Interactieve marketing Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

2 De omgeving van het bedrijf Macro-, meso- en mico-omgeving
Veranderingen in macro- en meso-omgeving inventariseren Micro-omgeving in kaart brengen Swot-analyse en confrontatiematrix Kritische succesfactoren bepalen Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

3 Macro-omgeving Destep Demografisch; figuur generatie einstein
Economisch Sociaal-culturele factoren Technische factoren Ecologische factoren Politiek/juridische factoren Niet beheersbaar en niet beïnvloedbaar Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

4 Demografische factoren
Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

5 Technologische factoren
Overzicht van de ontwikkelingen van de eerste pc tot een mogelijk web 4.0 Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

6 Meso-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep
Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Niet beheersbaar wel beïnvloedbaar Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

7 Micro-omgeving Denken in klant in plaats van doelgroep
Concurrentie-analyse Tussenpersonen Toeleveranciers Belangengroepen Beheersbaar en beïnvloedbaar Commerciële beleid aanpassen als marktontwikkelingen dat vragen checklist Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

8 Micro-omgeving SWOT-analyse Sterktes (micro-omgeving)
Zwaktes (micro-omgeving) Kansen (meso- en macro-omgeving) Bedreigingen (meso- en macro-omgeving) Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010

9 Micro-omgeving Interactieve marketing - Janssen, Van Reijsen en Zweers © Pearson Education 2010


Download ppt "Hoofdstuk 4, Interactieve marketing"

Verwante presentaties


Ads door Google