De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle

Verwante presentaties


Presentatie over: "Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle"— Transcript van de presentatie:

1 Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle

2 KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Onderscheidende competenties
Markt georiënteerd Realistisch KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Specifiek Onderscheidende competenties Motiverend Visie Mission Statement

3 Bestaand product Nieuw product Bestaande markt Marktpenetratie
Product ontwikkeling Nieuwe markt Markt-ontwikkeling diversificatie Product/marktontwikkelingsmatrix

4 Figuur 3.2 Factoren die van invloed zijn op de marketingstrategie (met daarbij de nummers van de hoofdstukken waarin ze voorkomen)

5 Voorspellen van de vraag
STAPPEN NAAR EEN EFFECTIEVE SEGMENTATIE VAN DE MARKT Markt segmentatie Markt doelstellingen Markt positionering Doelmarkt

6 VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK
CONCURRENTIE VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK Marktleider-strategieën Uitdagers- strategieën Marktvolger- strategieën Marktniche- strategieën Marketing strategieën voor concurrentievoordeel

7 Figuur 3.3 De 4 p’s van de marketingmix

8 Tabel 3.1 Inhoud van een marketingplan


Download ppt "Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle"

Verwante presentaties


Ads door Google