Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHilde Vermeiren Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
2
KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Onderscheidende competenties
Markt georiënteerd Realistisch KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Specifiek Onderscheidende competenties Motiverend Visie Mission Statement
3
Bestaand product Nieuw product Bestaande markt Marktpenetratie
Product ontwikkeling Nieuwe markt Markt-ontwikkeling diversificatie Product/marktontwikkelingsmatrix
4
Figuur 3.2 Factoren die van invloed zijn op de marketingstrategie (met daarbij de nummers van de hoofdstukken waarin ze voorkomen)
5
Voorspellen van de vraag
STAPPEN NAAR EEN EFFECTIEVE SEGMENTATIE VAN DE MARKT Markt segmentatie Markt doelstellingen Markt positionering Doelmarkt
6
VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK
CONCURRENTIE VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK Marktleider-strategieën Uitdagers- strategieën Marktvolger- strategieën Marktniche- strategieën Marketing strategieën voor concurrentievoordeel
7
Figuur 3.3 De 4 p’s van de marketingmix
8
Tabel 3.1 Inhoud van een marketingplan
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.