Download de presentatie
GepubliceerdStefan Boender Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling
2
Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling
Inleiding strategie Oriëntatiefase De longlist: aantal en vaststelling DMU: veranderde/veranderende samenstelling Duijnstee Consultancy
3
Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen
Inleiding strategie Hoe wordt gezocht ? Bekendheid = randvoorwaarde Géén rekensommen Aantal op longlist De “namen” en de “naamlozen” Aankoopsituatie Duijnstee Consultancy
4
Communicatie- menuschijf
Inleiding strategie Communicatie- menuschijf Brochures Beurzen Direct Marketing Sponsoring Aandeelhouders Banken Personeel PR Onderwijs Corporate boodschap Distributiekanalen Internet Ondernemings- Merk Overheid Billboards Arbeidsmarkt TV Pers Concurrenten Marketing-boodschap Fleet advertising Branche organisaties Radio Afnemers Prospects Vakbeweging Dagbladen Public affairs Vakbladen Duijnstee Consultancy
5
Wat communicatie niet kan
Inleiding strategie Wat communicatie niet kan Langdurig inferieure produkten of diensten verkopen Te hoge prijsstelling goedpraten Commodity producten tot iets unieks maken Klachten verspreidingsgraad/over-selling Duijnstee Consultancy
6
De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid imago
Inleiding strategie De shortlist Longlist: de vaststelling Bekendheid imago Lada en Mercedes Positionering: - Waar willen we staan? - Waar staan we? - De keuzes Duijnstee Consultancy
7
koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
Marketing aspecten Oriëntatiefase - adverteren/mailings - PR/PA/Investor Relations - bedrijfsbezoeken/ presentaties - Direct Marketing/ Telemarketing - Electronische media Bekendheid aankoopsituaties Imago - positioneren - marktkeuze - concurrentie - Innovatie - Introducties - Merkenarchitectuur Shortlistfase Preferentiefase Persoonlijke presentatie - persoonlijk/gesprekinhoud - documentatie - presentatie - Accountmanagement - DMU - Uitbrengen bid Beslissing Offerte - omvang, uiterlijk, snelheid - wijze van presentatie - Interne marketing - Change management - TQM - Interne communicatiemiddelen - Intranet After Sales Customer service Bevestiging (herhalingsaankoop) - persoonlijke communicatie - Client Relations/ loyaltyprogramma’s - Extranet Retentie - klantoriëntatie - klantentrouw - life time value - behoudinvestering - klantkwalificatie en -classificatie - klachtenbehandeling Duijnstee Consultancy
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.