Download de presentatie
1
Internationale marketing
Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing
2
Internationale marketing
Figuur 7.1 Potentiële bepalende factoren bij de selectie van buitenlandse markten Internationale marketing
3
Figuur 7.2 Internationale marktsegmentatie
Internationale marketing
4
Tabel 7.1 Criteria die deel uitmaken van de BERI-totaalindex
Internationale marketing
5
Figuur 7.3 De marktaantrekkelijkheid/concurrentiekrachtmatrix
Internationale marketing
6
Internationale marketing
Tabel 7.2 Dimensies van markt-/landaantrekkelijkheid en concurrentiekracht Internationale marketing
7
Figuur 7.4 Transnationale clustering van de West-Europese markt
Internationale marketing
8
Figuur 7.5 Micromarktsegmentatie
Internationale marketing
9
Internationale marketing
Figuur 7.6 Het internationale marktsegmentatie-/screeningproces: een voorbeeld van de proactieve, systematische aanpak. (deel 1) Internationale marketing
10
Internationale marketing
Figuur 7.6 Het internationale marktsegmentatie-/screeningproces: een voorbeeld van de proactieve, systematische aanpak. (deel 2) Internationale marketing
11
Figuur 7.7 Samenhang tussen omgevingsfactoren
Internationale marketing
12
Figuur 7.8 Overzicht van de groeimatrix van Ansoff
Internationale marketing
13
Internationale marketing
Tabel 7.3 Internationale marktdiversificatie versus marktconcentratie (deel 1) Internationale marketing
14
Internationale marketing
Tabel 7.3 Internationale marktdiversificatie versus marktconcentratie (deel 2) Internationale marketing
15
Figuur 7.9 De internationale portefeuille van Unilever
Internationale marketing
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.