De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie

Verwante presentaties


Presentatie over: "KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie"— Transcript van de presentatie:

1

2 KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie - Smaak, Schijnwerkelijkheid, Bevestiging rolpatronen.

3

4 WETGEVING WET misleidende reclame Wet op de kansppelen Sweepstakes
Wet op de bescherming persoonsgegevens Benelux vedrag inzake de intellectuele eigendom Warenwet Auteurswet Mediawet

5 INSTANTIE; Reclame Code Commissie

6

7

8

9 COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN
Categoriebehoefte Kan latent aanwezig zijn, Marcom maakt het manifest. Herinnering. Merkbekendheid Actief, Passief, Top of Mind Awareness, Brand Awareness Set – Brand Asset Evaluator, krijg je een overzicht van Merkwaarde en Merkperceptie.

10

11 DAGMAR MODEL

12 POSITIONERING INFORMATIONEEL TRANSFORMATIONEEL TWEEZIJDIG
UITVOERINGSPOSITIONERING

13

14 CREATIEVE CONCEPT

15

16

17 BUDGETTEREN FACTOREN die van invloed zijn:
Rol van Marketingcommunicatie in het marketingproces Omvang marktgebied Levenscyclus van het product Producteigenschappen en productdifferentiatie Winstmarge en omzetvolume Activiteiten van de concurrentie Mediakosten HOOFDSTUK 10

18 VORMEN VAN BUDGETTEREN:
ANTI CYCLISCH OMZETPERCENTAGE TAAKSTELLEND PARITEITEN SLUITPOST

19 BUREAU’S

20

21

22

23

24

25

26 2.3 | MARKETINGCOMMUNICATIE-INSTRUMENTEN
MET ALLE MARCOM-INSTRUMENTEN PROBEREN WE HET KEUZEGEDRAG VAN DE CONSUMENT TE BEINVLOEDEN SIGNALEN VOOR DE CONSUMENT BESTAAN OA UIT: MERKNAAM VERPAKKING VORMGEVING PRIJS DISTRIBUTIEKANALEN MAAR ER ZIJN ANDERE MANIEREN OM HET PROD. ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN: MARCOMMIX

27


Download ppt "KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie"

Verwante presentaties


Ads door Google