De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.

Verwante presentaties


Presentatie over: "MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23."— Transcript van de presentatie:

1 MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23

2 Marketing vs communicatiedoelstellingen
Omzet gerelateerd Markt voor een product of merk vergroten Merk beschermen tegen huismerken van winkelbedrijven. Nieuwe klanten aantrekken Aantal verkooppunten uitbreiden Schapposities vasthouden of uitbreiden.

3 COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN?
Markt voor een product of merk vergroten X% vd doelgroep overhalen voor een herhalingsaankoop. Merk beschermen tegen huismerken van winkelbedrijven. Merkbekendheid vergroten Nieuwe klanten aantrekken X% overhalen om een probeeraankoop te doen geholpen merkbekendheid vergroten

4 Diverse Marketingcommunicatiestrategieeen.
Doelstellingen monden uit in een propositie. Communicatiedoelstelling: Microsoft kan een merk – en productkennis willen vergroten. In de propositie wordt dan genoemd: ‘het nieuwe programma is enkele klassen beter, sneller en biedt veel meer mogelijkheden’. Hangt af van cyclus en fase van product.

5

6

7

8 HFTST 12 Communicatieadviesbureau’s
Van reclamebureau naar compleet marketingcommunicatieadviesbureau. Door rol marketing/marktonderzoek en planmatig te werk te moeten gaan. Amerikaanse golf 1960 20 miljoen euro per jaar aan pitches uitgegeven. Nederland telt communicatieadviesbureau’s. Soms incl drukkerij, studio etc. 200 lid van de VEA

9 ACTIVITEITEN DM COMMUNICATIE Public Relations DESIGN
Interactieve Media Personeelswerving Zakelijk Corporate Retailreclame

10

11

12

13

14

15

16

17

18


Download ppt "MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23."

Verwante presentaties


Ads door Google