Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdHelena Claes Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Het perspectief van Eindhoven Het ‘verzilveren’ van ontwikkelpotenties?
2
Vragen bij Brainportambitie Wat zijn de ruimtelijk-economische vereisten? Welke investeringen zijn nodig? Hoe te financieren? Andere rollen voor partijen? Hoe komen we tot nieuwe businesscases?
3
Vraag achter de vraag Wat betekent de Brainport-ambitie voor thema’s als: Inbreiding vs uitbreiding qua grondgebied? Verdichting & intensivering van gebruik? Mobiliteit & bereikbaarheid? Technologie & dagelijks leven? Gezondheid & groen? Cultuur & verbeelding?
4
De (daar)achterliggende vraag De kern: Wat kunnen / móeten de thema’s voor de Brainport-ambitie betekenen? Welke Brainport-activiteiten en -actoren vragen om door deze thema’s aanvullend geaccommodeerd te worden?
5
‘Aanvullend’ want er is al veel! Het 040-DNA: de geest van onderzoek, experimenteer en onderneem Succesvolle OEMer’s met netwerk van toeleveringsbedrijven Innovatieve omgeving door mix van technologie, design, cultuur, onderwijs Fysiek-ruimtelijke Infrastructuur Natuur op fietsafstand
6
Welke kansen zijn er? Een duurzame verstedelijking strategie vanuit de Triple Helix gedachte
7
Making City Sturing vanuit ‘strategische samenspraak’ in wisselende allianties van actoren (design/supply chain/innovatie) uit de Triple Helix. Marktanalyse: welke investering strategie is mogelijk om de omslag te maken van aanbodgestuurde naar vraaggestuurde ontwikkeling? Welke nieuwe verdienmodellen c.q. financieringsarrangementen?
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.