Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
1
Corporate Communication & Design
“Het astmafonds”
2
Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion
Even voorstellen: Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion
3
Opdracht Stafgroep “ Corporate Communication” van het Astmafonds
Identiteitsplan GAPS
4
Inhoud Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Fysieke identiteit
Imago GAP-analyse Advies en uitwerking
5
Gewenste identiteit MissieAstma, COPD, daarmee verwante aandoeningen voorkomen en in Nederland de gevolgen van deze aandoeningen voor patienten, hun directe omgeving en samenleving minimaliseren. Praktijk
6
Persoonlijkheidskenmerken:
Maatschappelijk betrokken Open en transparant Interactief Visionair Kennis Vernieuwend Partnership Integer
7
Positionering Het astmafonds: Patientenvereniging Fondsenwerver
8
Werkelijke identiteit:
Enquete onder medewerkers Kernvraag: Hoe zien de medewerkers de corporate identity van het Astmafonds? Onderzoekspopulatie:76 medewerkers, respons: 17 medewerkers Exploratieve onderzoeksmethode
9
Opvallende uitkomsten uit het onderzoek:
-Werken bij het astmafonds -Werksfeer -Verloop van de communicatie -Logo en symbolische betekenis -Huisstijl < identiteit astma fonds -Relatie met doelgroepen
10
Oplossing volgens medewerkers:
-Minder “lief” zijn -Moderne uitstraling -Sneller en flexibeler op actuele gebeurtenissen inspelen -Publiciteit opzoeken -In dialoog treden met doelgroep -Astmafonds ook voor mensen met COPD - CONCLUSIE
11
Fysieke identiteit Interne communicatie: Externe communicatie:
Jaarverslag; Mail; Zeepkist Externe communicatie: Folders; Website; Reclame
12
Imago Naamsbekendheid; Verwarring; Betekenis logo onduidelijk.
13
Gap-analyse Gewenste identiteit vs. Werkelijke identiteit;
Gewenste identiteit vs. Fysieke identiteit; Gewenste identiteit vs. Imago.
14
Advies en beleidsvoering
Scs; Logo herkenbaar; Eenheid in brochures.
15
Media instrumenten Tv; Billboards; Advertenties kranten
16
Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn
Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn? Stel ze dan gerust!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.