De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Corporate Communication & Design

Verwante presentaties


Presentatie over: "Corporate Communication & Design"— Transcript van de presentatie:

1 Corporate Communication & Design
“Het astmafonds”

2 Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion
Even voorstellen: Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion

3 Opdracht Stafgroep “ Corporate Communication” van het Astmafonds
Identiteitsplan GAPS

4 Inhoud Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Fysieke identiteit
Imago GAP-analyse Advies en uitwerking

5 Gewenste identiteit MissieAstma, COPD, daarmee verwante aandoeningen voorkomen en in Nederland de gevolgen van deze aandoeningen voor patienten, hun directe omgeving en samenleving minimaliseren. Praktijk

6 Persoonlijkheidskenmerken:
Maatschappelijk betrokken Open en transparant Interactief Visionair Kennis Vernieuwend Partnership Integer

7  Positionering Het astmafonds: Patientenvereniging Fondsenwerver

8 Werkelijke identiteit:
Enquete onder medewerkers Kernvraag: Hoe zien de medewerkers de corporate identity van het Astmafonds? Onderzoekspopulatie:76 medewerkers, respons: 17 medewerkers Exploratieve onderzoeksmethode

9 Opvallende uitkomsten uit het onderzoek:
-Werken bij het astmafonds -Werksfeer -Verloop van de communicatie -Logo en symbolische betekenis -Huisstijl < identiteit astma fonds -Relatie met doelgroepen

10 Oplossing volgens medewerkers:
-Minder “lief” zijn -Moderne uitstraling -Sneller en flexibeler op actuele gebeurtenissen inspelen -Publiciteit opzoeken -In dialoog treden met doelgroep -Astmafonds ook voor mensen met COPD - CONCLUSIE

11 Fysieke identiteit Interne communicatie: Externe communicatie:
Jaarverslag; Mail; Zeepkist Externe communicatie: Folders; Website; Reclame

12 Imago Naamsbekendheid; Verwarring; Betekenis logo onduidelijk.

13 Gap-analyse Gewenste identiteit vs. Werkelijke identiteit;
Gewenste identiteit vs. Fysieke identiteit; Gewenste identiteit vs. Imago.

14 Advies en beleidsvoering
Scs; Logo herkenbaar; Eenheid in brochures.

15 Media instrumenten Tv; Billboards; Advertenties kranten

16 Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn
Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn? Stel ze dan gerust!


Download ppt "Corporate Communication & Design"

Verwante presentaties


Ads door Google