Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLaurens Mertens Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Hoe onderhoud ik de dialoog met mijn partners?
2
Samen werken voor meer publiek Tot 31-12-08 UitinBrabant.nl, Uitmarketingburo, Brabants Bureau voor Toerisme
3
Samen werken voor meer publiek Vanaf 1-1-2009 Uit in Brabant Thuis in toerisme en cultuur
4
Verbetering van het leefklimaat staat centraal Door integrale aanpak kunnen we beter inspelen op pluriforme vraag Hiermee streven wij naar een grotere beleving en participatie en uiteindelijk hogere bestedingen
5
Taken van de nieuwe organisatie Kennis (onderzoek en projecten) Innovatie (waaronder routebureau) Media (database, websites, TV-Radio en print)
6
Hoe was het voor 09? UitinBrabant.nl Omroep BrabantBrabants Bureau voor ToerismeProv. Bibliotheekcentrale UitinBrabant.nl
7
Opdracht: nieuw publiek!
8
Volledigheid Vergroting bereik Verleiding Verdieping Vergroting draagvlak
9
Uitdaging: volledigheid
10
Zoek partners die willen innoveren Tip
11
Vergroting bereik
12
Zoek partners die het eindresultaat belangrijker vinden dan de eigen positie Tip
13
Verleiding: Gebruik de mental map
14
Ben je bewust van de vooroordelen Tip
15
Ruimte voor verdieping
16
Zorg dat anderen kunnen scoren Tip
17
Vergroting draagvlak Delen van kennis
18
Verlaat je eigen kaders! Tip
19
Alleen successen?
21
Nadrukkelijke eigen profilering gaat ten koste van het beoogde resultaat
22
High culture Low culture
23
Cultuursector heeft ‘verlagingsangst’
26
Hoe lukt het dan toch? Luisteren Anticiperen Terugkoppeling van de resultaten
27
Resultaat van deze werkwijze -Doelstelling publieksbereik meer dan overtroffen (aantallen noemen) -Breed draagvlak bij alle partijen -Politieke commitment voor structurele financiering
28
Maar toch….
29
Streven naar integrale aanpak is politiek-bestuurlijk niet altijd gewenst Portefeuille Cultuur Portefeuille Economische Zaken
30
Bereidheid om eigen bestaansrecht en eigen belangen op te offeren in het belang van het collectieve doel. Waarom samenwerking nu wel mogelijk?
31
Het verbinden van meerdere partijen op basis van proces en inhoud zonder dat er sprake is van een formele positie maar juist op basis van nevenschikking Uitgangspunt voor samenwerking
32
Welke uitdagingen vanaf 09?
33
Schatten van Brabant Merk Brabant
34
Welke uitdagingen vanaf 09? Brabantstad Culturele Hoofdstad Schatten van Brabant Merk Brabant
35
Film culturele hoofdstad…
36
Naast het maken en uitlijnen van plannen is meer dan voorheen het samensmeden van groepen van belang… …zonder een tevoren vastgestelde c.q. bestaande overkoepelende machtsstructuur
37
Dynamiek en turbulentie leiden tot vernieuwing, doorbreken van stagnaties, creatieve samenwerking, coproductie en inhoudelijke planvorming die ertoe doet!
38
UIT Thuis in Toerisme en Cultuur
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.