Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdRenée Smet Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals
2
Coördineert in opdracht van de gemeente Rotterdam het evenementenbeleid in de stad en faciliteert en organiseert een aantal activiteiten op het gebied van publieksverbreding in de culturele sector.
3
Kernactiviteiten Evenementen De Rotterdamse Zomerfestivals September in Rotterdam Koepelcampagnes
4
Publieksontwikkeling Jongeren (Studenten Uitburo, DIMI blad en website, jongerendatabase) Light users (www.uitburo.nl, Uitmail, R’Uit magazine)www.uitburo.nl
5
Services collectieve marketing Opera Rotterdam, Musea Rotterdam, ondersteuning campagnes Culturele Affichering Rotterdam (1400 goedkope plakplaatsen) Data-analyse, publieksdatabase, database-marketing
6
Studenten Uitburo Aanleiding: Het ontbreken van een structureel communicatiekanaal van de culturele sector naar studenten en hogescholen. (Praktische) drempels bij studenten, voor cultuurparticipatie, gebaseerd op resultaten van diverse onderzoeken.
7
Studenten Uitburo Op initiatief van de culturele sector, om de studentenmarkt van ruim 30.000 HBO studenten te ontsluiten. Ondergebracht bij Rotterdam Festivals. Opgestart met financiering vanuit het Actieplan Cultuurbereik. Operationeel vanaf september 2004.
8
Doelstellingen: Studenten op een toegankelijke en aansprekende wijze informeren over het culturele aanbod in Rotterdam. De cultuurparticipatie onder studenten stimuleren. Een bruisend cultureel klimaat scheppen op de Rotterdamse hogescholen. De wisselwerking stimuleren tussen culturele instellingen en de hogescholen.
9
Organisatie-opzet: Samenwerking met hogescholen op organisatorisch, operationeel en financieel gebied. Adviesraad Raad van Toezicht Panel van HBO studenten
10
Doelgroep: alle studenten van de Hogeschool Rotterdam en de Hogeschool INHOLLAND. Doelgroepbenadering: 1.Op individueel niveau via brochure en website gericht op zelfstandige cultuurparticipatie van studenten. 2. Op groepsniveau via het curriculum culturele activiteiten aanbieden.
11
Marketing: Er worden diverse kanalen ingezet; Vestiging Studenten Uitburo met op beide hogescholen een coördinator. Informatie en kaartverkoop. Brochure op jongeren toegespitste selectie van het Rotterdamse culturele aanbod. Website brochure-aanbod, actuele acties en aanbiedingen, nieuwsbrief, stages, forum. Overige communicatiemiddelen.
12
Resultaten: Ism culturele instellingen en hogescholen is het Studenten Uitburo gestart in september 2004, start van nieuw collegejaar. De eerste resultaten zijn: kaartverkoop database/nieuwsbrief website samenwerking culturele instellingen samenwerking hogescholen
13
Toekomst: Onderzoek Financiële samenwerking hogescholen en culturele instellingen Beslissing voortgang in voorjaar 2005
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.