Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdErika Adam Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013
2
de vraag van Breda economisch verantwoord maximaliseren van de leefbaarheid en bereikbaarheid focus op wie het goed doen, op belonen! nadrukkelijk samen met lokale economie mede gericht op genereren beleidsdata
3
Positive Drive in de praktijk
4
de theorie (“Nudge”, Thaler & Sunstein) beloon goed gedrag. begrijp hoe de doelgroep “slim in het verkeer” is. bewust maken en beïnvloeden van standaard keuzes. real time feedback op gedrag. helpt bewuste keuzes te maken d.m.v. alternatieven de kracht van locale betrokkenheid. ROI. voorkomen van schade is veel efficiënter dan herstel.
5
Geografisch eigen regels, prijzen, badges, scores, etc. toepassingsmogelijkheden: snelheid. wegwerkzaamheden, alternatieve route. modaliteit terug naar schoolaandacht gevaarlijk kruispunt, parkeren bij P&R. spitsmijden (routemijden). tijdelijk en permanet Een tool, doelstelling aanpassen & combineren
6
Consument altijd centraal
7
Intrinsieke beloning: Badges: sociale status, laten zien dat je nuttig en positief bezig bent in je eigen omgeving. Extrinsieke beloning: Fysieke beloning middels het kunnen winnen van prijzen. Waarom zij (blijven)meedoen
8
“Orb”als centrale indicator als je rijdt ontvang je (s)miles. afhankelijk van het aantal kilometers dat je bewust en veilig aflegt. de (s)miles converteren naar een winkans op fatastische (lokale) prijzen. daarnaast kun je langs je route bonus (s)miles verzamelen. dit zijn verrassingen en winkansen die je met je Parel kunt spelen, en die doelstellingen extra kunnen ondersteunen.
9
routes plannen direct zien wat je verdient. melding van belangrijke punten (o.a. scholen) hoeveel positive drives en badges. aantal prijzen en kansen feedback over hoeveel je rijdt en welke voordelen je daarmee behaalt indicator van het weer teksting mogelijkheden. en nog veel meer!!
10
maar… je moet wel blijven prikkelen!
11
beleidsdata
12
economisch door een universele app te gebruiken vergroten we bekendheid, het aantal deelnemers, de aantrekkelijkheid voor commerciële partijen en het beoogde effect. bovendien is het zeer kosten efficiënt. directe link met lokale economie. verschillende modellen beschikbaar.
13
Geïnteresseerd!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.