Download de presentatie
GepubliceerdVeerle Timmermans Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur
Vereniging Schoonmaak Research Bestuurslid en Voorzitter werkgroep MVO Assessor NHTV (int. Real Estate & Facility) Vader van 3 kinderen (10, 11 en 14 jaar)
2
Even voorstellen Top 3 speler in de schoonmaak Omzet € 300 mio
medewerkers Familiebedrijf met mng participatie Corporate Governance Code
3
Workshop Behoud van Kwaliteit in tijd van bezuiniging
4
De “beste”zijn
5
Een voorbeeld School A 20.000 m² 25 schoonmakers + 1 voorman / vrouw
2 uur per taak buiten schooltijd € per jaar
6
Een voorbeeld School B 20.000 m² 8 schoonmakers + 1 voorman
2,5 uur per taak buiten schooltijd 4 dagkrachten 6 uur per taak € per jaar
7
Een voorbeeld Verschil A 2 x zo veel werkwagens en materieel
Grotere “span of control” Geringer belang [2 uur avond taak] Minder betrokken
8
Een voorbeeld Verschil B Schoonmaak is aanwezig (heeft een gezicht)
Adequaat inspelen op actuele situaties “Psychische barrière” Minder vuilaanbod Betrokken
10
Drie pijlers Mens Materiaal Methode
Optimale afstemming maakt het verschil
11
Drie pijlers Mens Motivatie Opleiding Competentie
12
Drie pijlers Materiaal Maatwerk Representatief
13
Drie pijlers Methode / management Resultaatgericht Inspanningsgericht
14
Een ander voorbeeld Betrokkenheid
15
Kwaliteit Technische kwaliteit Belevingkwaliteit
Beleid bepaalt de verhouding
16
Kwaliteit Technische kwaliteit NEN 2075 / EN 13549
Eigen / hybride systemen
17
Kwaliteit Belevingkwaliteit Enquête systemen Mystery guest
18
Kwaliteit Winst voor het de schoonmaker
Aan- en bijsturing van processen Winst voor de (eind)gebruiker Hygiëne (technisch) Betrokkenheid bij het product / co-makership
19
Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen
Dialoog opdrachtgever / opdrachtnemer Verwachtingen over en weer
20
Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen Voorbeeld
Opdrachtgever verwacht een gastgerichte houding van haar schoonmakers Helaas……. Opdrachtgever stelt geen opkomst/kleedruimte ter beschikking
21
Kwaliteit Kwaliteit bereik je samen Voorbeeld
Opdrachtgever loopt tijdens het werkoverleg ook even binnen. Het verjaardagskaartje wordt mede door de opdrachtgever onderschreven De poster van de “open dag” van het ROC hangt ook in de opkomstruimte.
22
Signalering en meer Schoonmaak komt dagelijks overal
Eigenaarschap door signaleringstaken Logistiek van eenvoudige arbeid
23
Signalering en meer Afvalbeheer Ongediertebestrijding
Servicen van multifunctionals Klaarzetten vergaderfaciliteiten Verlagen van de “Total Cost of Ownership”
24
Voorkomen is beter dan Advisering ver- en nieuwbouw
Keuze afwerkingmaterialen Efficiënte inrichting van ruimten Inloopzones / afvalbakken / sanitair Een schoonmaakbedrijf kan meer dan poetsen!
25
Wanneer het echt moet Borging minimum hygiene
Wat niet wordt gebruikt elimineren Wat zelf kan worden gedaan (corvee) Afspraken per lokaal
26
Succes!
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.