Download de presentatie
De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub
GepubliceerdLander Bosman Laatst gewijzigd meer dan 10 jaar geleden
1
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis
2
Productencatalogus Startvraag – Wat kan de overheid doen voor mij als Burger Bedrijf Vereniging... – Dat weet de klant niet (altijd) – Dat weet de ambtenaar niet (altijd) – Dat weet het beleid niet (altijd)
3
Sociaal telefoontarief Huisvestings- premie Warme maaltijden Minder Mobielen Centrale
4
GIS Producten Processen Contacten Wie Wat Waar Wie Wat Waar Wie Wat Wie Wat Waar Afdeling 1Afdeling 2Afdeling 3 Waar Afdeling 4 Sociaal telefoontarief Huisvestings- premie Warme maaltijden Minder Mobielen Centrale
5
www.productencatalogus.be
7
Drie grote werkpakketten Proces – Inbedding in Lokaal Sociaal Beleid – Mensen en organisaties samenbrengen – Scope en focus bewaken Content – Hoe informatie uit de hoofden van mensen “sleuren” – Hoe structureren en “leesbaar” maken Technologie
8
www.productencatalogus.be OCMW Welzijnsdienst Werkwinkel Dienst Burgerzaken Woonloket Infodienst Productencatalogus
9
Werkwijze Werkwijze : stap 1 – Interviews met sleutelpersonen – Hoe meer materiaal hoe beter Folders Reglementen Interne afspraken... – Lijst met producten
10
www.productencatalogus.be Productenlijst
11
www.productencatalogus.be
12
Productencatalogus Werkwijze : stap 2 – Opstellen van kladfiches – Copywriting – Terugkoppeling naar de dienst
13
Structureren One size fits all? – Wat? – Voor wie? Voorwaarden – Bij wie kun je terecht? – Wat kost het? – Wat moet je meebrengen? – Formulier? – Wet of reglement? – Wat zijn de stappen?
14
www.productencatalogus.be Productenfiche (1)
15
www.productencatalogus.be Productenfiche (2)
16
www.productencatalogus.be Productencatalogus Werkwijze : stap 3 – Invoeren in “het systeem” – Opleiding – Onderhoud
24
Lessen Analyse gebruik: commitment door content. Moet worden geïntegreerd in de gemeentelijke websites Intergemeentelijke en interbestuurlijke catalogus? Door de bril van de burger naar eigen dienstverlening kijken. Beleidsinformatie als belangrijke toegevoegde waarde. Technologisch “eenvoudig”: geen complexe transacties.
25
V-ICT-OR Kenniscentrum Peter Hautekiet www.v-ict-or.be peter.hautekiet@v-ict-or.be
Verwante presentaties
© 2024 SlidePlayer.nl Inc.
All rights reserved.